اخبار داغ

توصیه قرائتی به ائمه جماعت مدارس

توصیه قرائتی به ائمه جماعت مدارس
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به ائمه جماعات مدارس، گفت: تفسیر نور را بخوانید و منبر که می روید با الفاظ بازی نکنید و آنچه نیاز روز است را بگویید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در همایش امامان جماعت مدارس شهر تهران که صبح دوشنبه به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: هیچ زمانی مثل الان مردم عاشق روحانیون نیستند. اما وقتی نمازمان را طول می دهیم و ظاهرمان آنها را دور کند، آنها فراری می شوند. یا روی منبر می روند در هر انگشتشان یک عقیق است، قیافه طبیعی نیست. الان مشکل ما مشکل مهارت است و حوزه های امروز مناسب نیاز جامعه امروز نیست. روحانی باید مهارت خنداندن و گریاندن و مهارت حدیث خواندن برای مردم را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم در چند ثانیه مطالب را برای دانش آموزان بگوییم. مسئله گفتن مهارت می خواهد. متاسفانه بلد نیستیم مسائل را بگوییم. من پیش نماز دانشگاه هستم. به من گفتند میانگین مطالعه دانشجویان ۴ ساعت در روز است. اگر آخوند ۶ ساعت مطالعه نکند که نمی تواند پیش نماز اینها باشد.
,
 
,
قرائتی بیان کرد: فیلم نبینید مگر فیلم های مهم. تیتر اخبار مهم را بخوانید. به جایش مطالعه کنید. باید به گونه ای باشد که استخاره که می گیرید، دست روی هر کلمه ای می گذارید بدانید معنی آن کلمه دقیقاً چیست و بیانش کنید. دست ما خالی است و باید شما بجنبید.
,
 
,
وی در ادامه در حالیکه در خلال سخنانش به خاطرات، آیات قرآن و داستان هایی برای بیان مطالبش اشاره داشت، در ادامه بیان کرد: علامه طباطبایی می گویند تفسیر قرآن باید هر دو سال یکبار عوض شود. ما باید بدانیم برای چه کسانی داریم تفسیر قرآن را می گوییم. برادرا دستمان پر باشد مردم سراغمان می آید.
,
 
,
قرائتی بیان کرد: رفتم یک مسجد دیدم مرگ بر آمریکا نمی گویند. گفتم چرا؟ گفتند اینجا سیاسی نیستند، مذهبی هستند. رفتم دو دقیقه صحبت کردم و گفتم اشدو علی الکفار ندارید و ۵۰ درصد مسلمان هستید. بعد مرگ بر آمریکا هم گفتند. شما باید قرآن در درونتان باشد که بتوانید از آن بهره بگیرید. درس اخلاق در اسلام نداریم بلکه همه چیز در قرآن قرار دارد.
,
 
,
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در مدارس از رنگ شاد استفاده کنید. رنگ تیره برای خیابان است. در مدارس دخترانه، معلم پرورشی باز هم با لباس مشکی ظاهر می شود. آنجا که همه خانم هستید لباس شاد بپوشید.
,
 
,
وی گفت: اگر تهران چند هزار طلبه دارد و تهران گرم است، صبح ها بروید دماوند. جایتان را عوض کنید. این در یک آیه ساده قرآن کریم آمده است. به ما مزه قرآن را نچشاندند و ما هم نچشاندیم. من ۷ کلاس درس خواندم و برخی کتاب های من در دانشگاه تدریس می شود. ۲۶۰۰ نکته حقوقی در قرآن وجود دارد. من یک طلبه هستم و در سایه قرآن آموختم و در این جای ایستادم.
,
 
,
قرائتی بیان کرد: برای کلاس داری تفسیر نور را مطالعه کنید. یک دور نهج البلاغه را کامل بخوانید. منبر که می روید خطبه نخوانید. با الفاظ بازی نکنید. کم و فشرده بگویید. چیزی که مورد نیاز و مصداق روز باشد را بگویید.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه