اخبار داغ

هشدار آیت الله مکارم شیرازی درباره افراد نفوذی

هشدار آیت الله مکارم شیرازی درباره افراد نفوذی
آیت الله مکارم شیرازی گفت: افراد نفوذی با اختلاس‌ها و سوء استفاده‌ها یک تشکیلات را بدنام می‌کنند؛ متاسفانه در کشور ما در این خصوص مراقبت لازم نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده و مسؤولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باتاکیدبر این که اگر اقتصاد درست نشود مسائل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی تحت الشعاع قرار می‌گیرد، ابراز داشت: این اصل را باید همه بپذیریم و اولویت را به اصلاح مسائل اقتصادی بدهیم؛ در عین حال که بایستی همه بخش‌ها را زیر نظر بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این مرجع تقلید تکیه به توانمندی‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می‌شویم. خارجی‌ها اگر ببیند منافع شان در خطر است ما را تنها می‌گذارند و رها می‌کنند و می‌روند.
,
 
,
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر صدور خدمات به کشور‌های دیگر گفت: ما باید به جایی برسیم که دیگران را متکی به خود کنیم.
,
 
,
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی و میدان دادن به این بخش در اجرای پروژه ها، گفت: تجربه نشان داده است که اگر بخش‌های خصوصی مسیر صحیح را طی کنند بهتر می‌توانند خدمت کنند و فایده برسانند؛ البته در بخش‌های خصوصی افراد خاص نمی‌توانند بیایند وارد میدان شوند؛ لذا باید شرکت ها، تعاونی‌ها و واحد‌ها را وارد میدان کرد. تکیه بر بخش خصوصی بهانه بهانه جویان را درباره‌ی قرارگاه بی اثر می‌سازد.
,
 
,
آیت الله مکارم با تاکید بر این که در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگ اسلامی باید کاملا رعایت شود، گفت: در کنار پروژه‌های اقتصادی و عمرانی باید به جنبه‌های فرهنگی و دینی نیز توجه شود؛ غفلت از این مساله مهم آسیب آفرین است.
,
 
,
وی با اشاره به وجود نقاط محروم در کشور به لحاظ اقتصادی و فرهنگی، بر لزوم توجه ویژه به این مناطق تاکید کردند.
,
 
,
آیت الله مکارم اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند مردم را مایوس کنند ما باید در مقابل در جامعه به صورت صحیح امیدآفرینی کنیم، اگر تخم یاس پاشیدند و مردم را مایوس کردند زحمات و فعالیت‌های ما به جایی نخواهد رسید.
,
 
,
وی یادآورشد: البته الان مردم در فشار هستند لکن باید با تبیین درست خدمات، فعالیت‌ها و دستاورد‌ها کاری کرد که مردم امیدوار باشند.
,
 
,
آیت الله مکارم در بخش پایانی این دیدار مراقبت نسبت به نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه و دستگاه‌ها را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: افراد نفوذی با اختلاس‌ها و سوء استفاده‌ها یک تشکیلات را بدنام می‌کنند؛ متاسفانه در کشور ما در این خصوص مراقبت لازم نمی‌شود.
,
 
,
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل مؤسسات مالی و اعتباری، عدم مراقبت و نظارت کامل در این خصوص را مورد اشاره قرار دادند و گفت: متاسفانه در این خصوص مراقبت لازم انجام نشد و بعد که سرمایه‌های مردمی را هدر دادند تازه به فکر چاره افتادند؛ امیدواریم در آینده این کار‌ها تکرار نشود.
,
منبع: مهر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه