اخبار داغ

جهانگیری:به خاطر کارآفرینان در دولت می‌مانم

جهانگیری:به خاطر کارآفرینان در دولت می‌مانم
معاون اول رئیس جمهور گفت: در این شرایط قول می‌دهم که به خاطر کارآفرینان بمانم و لحظه‌ای برای حمایت از آنها دریغ نکنم تا از این شرایط عبور کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق جهانگیری امروز در مراسم امین‌‌الضرب که به مناسبت سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی برگزار شده بود اظهار کرد: در شرایط تحریم و محدودیت نیز باید افق‌های جدید پیش روی مردم، فعالان اقتصادی باز کنیم زیرا دشمن به دنبال ترسیم آینده نامشخص پیش روی مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در این شرایط باید رویکردها و کارکردهای متفاوتی در مقایسه با گذشته به کار گیریم زیرا رویکردهای متعارف شناخته شده در شرایط فشار کارساز نخواهد بود و ما نیازمند نوآوری هستیم. کشف و خلق فرصت از طریق کارآفرینانی ایجاد می‌شود که به سمت نوآوری و ایجاد تغییرات مثبت حرکت کنند و در این مسیر باید شرایط فعالیت زنان و جوانان نیز فراهم شود. زیرا از میان آنها کارآفرینان بزرگی را می‌توان در عرصه اقتصادی کشور معرفی کرد.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور افزود: جامعه و بنگاه پویا تغییرات را می‌شناسد و متناسب با آن به موقع عمل می‌کند؛ متأسفانه یا خوشبختانه شتاب تغییرات در جامعه ما بسیار زیاد است که فعالین اقتصادی باید متناسب با آن تغییرات داشته باشند.
,
 
,
جهانگیری ادامه داد: اعتماد و سرمایه اجتماعی را باید در میان نسل جوان و صنایع خورد ارتقا بخشیم که در شرایط فعلی به شدت به این امر نیازمندیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی در دهه های اخیر شرایط خیلی سختی را می‌گذرانند به طوری که ما تحریم‌های سال‌های 90 و 91 و ادامه آن تا 94 را داشتیم و اکنون نیز تحریم‌ها از ابتدای سال برگشته است که نوک آن به سمت فعالین اقتصادی، صاحبان کارخانجات و مردم مظلوم ایران است.
,
 
,
اقتصاد ایران از قبل بیماری‌های مزمنی داشته است
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ما قبل از تحریم نیز بیماری‌های مزمنی داشته است، گفت: این مشکلات در سال‌های مختلف تکرار شده و حل نشده است و تبدیل به چالش و ابرچالش‌هایی شده بود.
,
 
,
جهانگیری اظهار داشت: موجود بودجه نقدینگی در حال تبدیل شدن به معضلی در کشور است از طرفی با معضلات زیست محیطی مواجه هستیم و دیگر این معضلات زیست محیطی تنها مربوط به کلان شهرها نیست بلکه دیگر شهرها مانند سیستان و خوزستان را نیز گرفتار کرده است. همچنین مشکل ابرچالش آب را داریم که می‌تواند زندگی و حیات کشور را تهدید کند؛ باوجود همه این مشکلات با تحریم‌ها روبرو شده‌ایم.
,
 
,
برای مذاکرات هزینه زیادی دادیم
,
 
,
وی تصریح کرد: امریکا مهمترین استدلالش برای تحریم ایران آن است که ما به قوانین بین المللی پایبند نبودیم و به سمت سلاح‌های کشتار جمعی رفتیم در آن شرایط مردم می‌گفتند که خوب بروید صحبت کنید و مشکلات را حل کنید. ما نیز فعل هزینه دادیم و گفتگوها طولانی شد و در نهایت قرار شد که اقداماتی برای اعتماد سازی انجام شود وآنها نیز کارهایی را انجام دهند که در آن مقطع نتایج خوبی بدست آوردیم.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: این بار آمریکایی‌ها که می‌خواهند به مردم دنیا بگویند، ترامپ می‌گوید که ایرانی‌ها کلاه گشادی برسر ما گذاشته‌اند. با آمدن یک رئیس جمهور برجام برهم خورد و این درحالی است که برای آن مدتها مذاکره شده بود و در این شرایط ما باید چکار کنیم این موضوع چیزی جز زورگویی آمریکا نیست زیرا آنها نمی‌خواهند ایرانی قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد.
,
 
,
تحریم‌های آمریکا خیلی طولانی نخواهد بود زیرا بی منطق است
,
 
,
جهانگیری افزود: القاعده و داعشی که بوجود آورد ایران جلوی آن را گرفت و در نهایت ترامپ خودش اعلام کرد که هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دستش نیامده است. این دوره نیز طولانی نخواهد بود زیرا تحریم‌های امریکا خیلی بی‌منطق است و پشتوانه‌ای ندارد. آنها تمرکز کرده‌اند که معیشت مردم در سختی قرار گیرد و منجر به فروپاشی داخلی شود و در نهایت به دنبال فروپاشی اقتصادی ایران یافروپاشی نظام هستند. اما این ما هستیم که می‌توانیم مدت این سختی‌ها را کوتاه کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: مسئولان باید بپذیرند که انسجام داشته باشند و به اختلاف داخلی دامن نزنند و یا به افراد تندرو اجازه ندهند که انسجام از بین برود.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه بگوییم بخش خصوصی ما دارد غارت می‌کند یا سود زیادی می گیرد ظلم به آنهاست زیرا آنها هم می‌خواهند کشور در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. ما در اولویت اول باید مطمئن باشیم که معیشت مردم نیز به مشکل نمی‌خورد و کالاهای مورد نیاز آنها به وفور در اختیار است که دولت نیز در این باره تصمیماتی گرفته است.از تجار می‌خواهم که برای حمایت از مردم همراهی بیشتری داشته باشند زیرا طبق این مثال معروف زمستان خواهد رفت و روسیاهی به ذغال می‌ماند و مردم آنها را از یاد نخواهند برد.
,
 
,
جهانگیری با بیان اینکه صادرات باید در کشور احیا شود در شرایط فعلی ما بیش از پیش به ارز حاصل از صادرات نیاز داریم به همین منظور بود آمریکا ابتدا به سراغ تحریم نفت و پتروشیمی وفلزات ما رفت که ان شاءالله موفق هم نمی‌شود اما اگر جلوی اینها را بگیرد ما با صادرات محصولات دیگری مانند لباس و سایر لوازم نیازمان را تأمین می‌کنیم.
,
 
,
وی گفت: من می دانم که تجار و بازرگانان و فعالین اقتصادی مشکلات بانکی و تأمین نقدینگی دارند اما رفع این مشکلات در دستور کار دولت است در این شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور در پایان صحبت‌های خود گفت: به فعالین اقتصادی قول می‌دهم که بمانم و لحظه ای از حمایت آنها دریغ نکنم تا از این شرایط عبور کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه