اخبار داغ

پیش‌بینی‌های بودجه‌ای برای عملیات بازار باز

پیش‌بینی‌های بودجه‌ای برای عملیات بازار باز
رئیس بانک مرکزی با اشاره به دو مصوبه شورای پول و اعتبار، گفت: یک مصوبه ایجاد بازار متشکل ارزی بود که معاملات ارزی به صورت شفاف اتفاق می‌افتد و مصوبه دیگر درباره سپرده‌های ریالی مبتنی بر ارز بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: حذف چهار صفر پیشنهادی است که ارائه شده و موجب تسهیل امور در مبادلات، کاهش هزینه چاپ اسکناس و متناسب‌تر شدن ارتباط پول ملی با ارزهای بین‌المللی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه، نرخ مبادله با سایر ارزها بسیار بالاست و رابطه پول ملی ما با ارزهای خارجی نیاز به اصلاح دارد، افزود: این یک پیشنهاد است و دولت باید بررسی کرده و مجلس تبدیل به قانون کند که باید اجازه دهیم در آرامش بررسی شود.
,
 
,
همتی تصریح کرد: برخی مطرح می‌کنند که این اقدام تاثیری در تورم و رشد اقتصادی ندارد و ما هم قبول داریم و چنین ادعایی نکرده‌ایم، این اقدام کاری ظاهری و اسمی است و دولت هر تصمیمی بگیرد اجرا می‌کنیم.
,
 
,
رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اگر تصمیم به اجرا گرفته شود بعد از تصویب در مجلس، اجرای این پروسه از لحاظ قانونی و فنی دو سال زمان نیاز دارد تا نهایی شود و به نتیجه برسد.
,
 
,
وی با اشاره به دو مصوبه مهمی که شب گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب شد، گفت: یک مصوبه ایجاد بازار متشکل ارزی بود که معاملات ارزی به صورت شفاف اتفاق می‌افتد و مصوبه دیگر درباره سپرده‌های ریالی مبتنی بر ارز بود تا مردم به کمک آن ریسک دارایی‌هایشان را به حداقل برسانند.
,
 
,
همتی یادآور شد: طرح مهمی برای عملیات بازار باز در حال تهیه است و در بودجه سال آینده هم برای تادیه بدهی دولت به بانک‌ها اوراقی پیش‌بینی کردیم که این اوراق مبنای عملیات در بازار باز باشد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی به عنوان یک مسئله بسیار مهم در دستور کار است، افزود: در چندین جلسه شورای هماهنگی سران قوا در این باره بحث کردیم و بندهایی تصویب شده است.
,
 
,
همتی با اشاره به اینکه بانک مرکزی کارهای بسیار مهمی دارد که موضوع حذف چهار صفر یکی از اقدامات کوچک محسوب می‌شود، تصریح کرد: نقدهای انجام شده را بررسی و از آنها استقبال می‌کنیم.
,
 
,
رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: نقدهای انجام شده نشان می‌دهد که این اقدام موضوع مهمی است و باید نظر کارشناسان مدنظر قرار گیرد و اگر جمع‌بندی مثبت نبود این اقدام را انجام نمی‌دهیم اما به نظر من این اقدام مثبت و اثرگذار است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه