اخبار داغ

نماینده اصلاح طلب مجلس در گفت و گو با دانا؛

با کلیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالفم/ مطالعه و بررسی این طرح ضروری است/ امروز حضور نمایندگان در مناطق محروم بیش از هر زمان دیگری نیاز است

با کلیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالفم/ مطالعه و بررسی این طرح ضروری است/ امروز حضور نمایندگان در مناطق محروم بیش از هر زمان دیگری نیاز است
شکور پورحسین شقلان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس که امروز در صحن مجلس رای آورد، باید در کمیسیون مربوطه بررسی و ارزیابی شود.
[

شکور پورحسین شقلان، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس که امروز در صحن مجلس رای آورد، باید در کمیسیون مربوطه بررسی و ارزیابی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: این طرح موافقان و مخالفانی دارد؛ به نظر می رسد اگر طرح و شیوه  برگزاری انتخابات توسط دوستان بررسی شود و مطالعات تطبیقی داشته باشند، یک طرح منحصر به فرد است و من در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است که انتخابات به اینصورت برگزار شود.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که "آیا با این طرح موافق هستید یا مخالف؟" گفت: با کلیت این طرح مخالفم؛ در واقع موافق طرح استانی شدن انتخابات با این شیوه نیستم.

,

 

,

این نماینده مجلس اشاره کرد: اگر استانی شدن انتخابات اینگونه باشد که بخواهیم به نوعی انتخابات مجلس را از حوزه ای و  منطقه ای به سمت ملی شدن سوق دهیم، با این موافقم.

,

 

,

پورحسین شقلان در اردامه به مثالی اشاره کرد و گفت: اگر استان اردبیل 7 نماینده داشته باشد، 7 سهمیه در خود استان رقابت می کنند و شخصیت های ملی نیز می توانند در انتخابات شرکت کنند.
 

,
,

وی خاطر نشان کرد: وضعیتی که در حال حاضر حاکم شده است، نمایندگان باید 10 درصد از آرا منطقه و هم زمان بیش ترین آرا استان را نیز کسب کنند و این مستلزم این است که در یک استان مردم بیایند به یک لیست بلند بالای مثلاً 100 نفره رای دهند که این موضوع را تا حالا ندیده ایم که اتفاق بیافتد.

,

 

,

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس به دو استان آذربایجان شرقی و اصفهان که تعداد شرکت کنندگانشان در انتخابات زیاد است اشاره کرد و گفت: مثلا در پارس آباد در دوره دهم مجلس، 25 نماینده شرکت کننده داشتیم، اگر یک استانی 10 شهر و هر شهری 25 شرکت کننده داشته باشد، مرکز استان مجبور است به 100 یا 150 نفر در یک لیست رای دهد.

,

 

,

پورحسین شقلان مطالعه و بررسی این طرح را ضروری دانست و بیان داشت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نمایندگان باید در نقات صفر مرزی و نقاط محروم حاضر شوند و درد و دل های مردم را از نزدیک بشنوند، اما استانی شدن انتخابات این قضیه را کمرنگ می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه