اخبار داغ

نماینده مردم کاشان در مجلس در گفت و گو با دانا؛

با طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالفم/ طرح استانی انتخابات مجلس می تواند باعث اختلافات قومی و منطقه ای شود

با طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالفم/ طرح استانی انتخابات مجلس می تواند باعث اختلافات قومی و منطقه ای شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: با طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالف هستم؛ در حقیقت برداشت من این است که این طرح نمی تواند هدف و غایت اصلی را بر آورده کند.
[

سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس بهشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: این طرح نمی تواند دغدغه و هدف اصلی که در موردش مطرح است را بر طرف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: با طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالف هستم؛ در حقیقت برداشت من این است که این طرح نمی تواند هدف و غایت اصلی را بر آورده کند.

,

 

,

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل مخالفت خود با این طرح اشاره کرد و گفت:  هدف و خواست طرح استانی شدن انتخابات مجلس این است که بتواند نماینده را یک مقدار از فضای منطقه ای و حوزه ای خارج کند تا بتواند عملکرد و کارکرد خود را  افزایش دهد.

,

 

,

ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: ماهیت این طرح این است که انتخابات از فاز محلی به یک فاز بزرگتر، در حد استان تبدیل شود ولی به نظر می رسد راه تحقق این امر اینچنین نیست؛ مثلا اگر یک نماینده درگیر مطالبات عمومی شهرستان خودش باشد و بخواهد رای را از استان بگیرد، یک مقدار با کاهش رای مواجه می شود.

,

 

,

وی افزود: این در حالی است که به نظر می رسد طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز به این مسئله دامن می زند، یعنی در حال حاضر هر نماینده برای یک شهرستان و حوزه انتخابیه است و رای دهندگان شهرهای دیگر استان، از نماینده منتخب مطالبه گر می شوند، در واقع یعنی سقف مطالبات عمومی نسبت به هر یک از این ها افزایش پیدا می کند.

,

 

,

ساداتی نژاد در پاسخ به این سوال که "آیا این طرح در زمان انتخابات باعث اختلاف بین مردم هر استان  خواهد شد؟" گفت: در بحث های قومی و منطقه ای می تواند ایجاد اختلافاتی کند و امکان دارد یک مقدار حساسیت های اینگونه در آن بوجود آید.

,

 

,

ساداتی نژاد در پایان گفت: برداشت من این است که این طرح نخواهد توانست آن دغدغه ای که در نظر دارد را به نتیجه برساند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه