اخبار داغ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی:

استانی شدن انتخابات شانس کمتری برای حضور افراد باصلاحیت در مجلس است

استانی شدن انتخابات شانس کمتری برای حضور افراد باصلاحیت در مجلس است
کمالی پور گفت:با اجرای طرح استانی شدن انتخابات افرادی که صلاحیت بالایی دارند شانس ورود به مجلس را پیدا نخواهند کرد این مسئله عیب است و میتوان در رسیدگی جزئیات این طرح راهکاری برای آن پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه من جزو موافقین طرح استانی شدن انتخابات بوده ام، گفت: این طرح با توجه به استقبال گسترده ای که در مجلس از آن شده است، مراحل نهایی اش را هفته آینده طی می کند تا در مجلس به تصویب برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی با اشاره به اینکه طرح  استانی شدن انتخابات دارای مزایا و معایبی است، ابراز کرد: از جمله مزایای این طرح می توان به این مسئله اشاره داشت که نگاه سطحی نگری و منطقه نگری نمایندگان به نگاه ملی و کلی نگری مبدل خواهد شد.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ذاتی نمایندگان و مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، عنوان کرد: بیشتر درخواست مردم مربوط به وام، اشتغال، بیماری، درمان و … است که باید به آنها رسیدگی شود؛ اما اگر به قانون نگاه بیاندازیم مجرای رسیدگی به آنها نمایندگان مجلس نیستند و این موارد باید در مجموعه ذیربط مورد رسیدگی واقع شود.

,

کمالی پور با بیان اینکه اگر این مشکلات و گرفتاری ها بر سر نمایندگان دپو شود؛ مطمئنا نمایندگان نه وقت مطالعه دارند و نه می توانند قانون گذار خوبی باشند، تصریح کرد: امروزه یکی از ضعف های اساسی نقض قوانین متعدد در کشور است و علت این امر این است که نمایندگان به وظایف اصلی خود که نظارت بر حسن اجرای قوانین کمتر رسیدگی می کنند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: این طرح به تصویب نرسیده و چنانچه به تصویب برسد؛ مدرک نمایندگان دکترا اعلام شده است و فرد باید حداقل ۵ سال سابقه مدیر کلی داشته باشد و یا هم ترازی با آن را  باید داشته باشد و بر همین اساس افراد شانسی به مجلس وارد نمی شوند.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهرستان ها درگیری های قومی، قبیله ای و طایفه ای و سفره اندازی هایی که برای انتخاب انجام می شود با استانی شدن انتخابات جمع خواهد شد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در کنار مزایا طرح استانی شدن انتخابات این طرح معایبی را نیز دارد، اظهار کرد: عمده ترین عیب این طرح این است که با توجه به اینکه جریان های سیاسی استانی در این بین فعال می شوند معمولا شانس احزاب در انتخابات بیشتر است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:به این صورت که کسانی که قدرت و پول بیشتری دارند موفقیت بیشتری را کسب می کنند و این مسئله بزرگترین عیب این طرح است؛ در این بین افرادی که صلاحیت بالایی دارند شانس ورود به مجلس را پیدا نخواهند کرد این مسئله عیب است و میتوان در رسیدگی جزئیات این طرح راهکاری برای آن پیدا کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه