اخبار داغ

تامین برنج شب عید با واردات ۱.۱ میلیون تنی/ واردات برنج ۳۱ مرداد ۹۸ ممنوع می‎شود

تامین برنج شب عید با واردات ۱.۱ میلیون تنی/ واردات برنج ۳۱ مرداد ۹۸ ممنوع می‎شود
مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افزایش ۱۱.۲ درصدی تخصیص ارز برای واردات برنج، نگرانی در این زمینه به ویژه برای تنظیم بازار شب عید وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از­­ وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارتخانه ­گفت: میزان کل ارز تخصیص یافته به برنج وارداتی برای رفع کسری این محصول در بازار مصرف کشور تا کنون بیش از کل سال قبل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مسعود بصیری اظهار داشت: براساس اطلاعات اخذ شده از معاونت امور تولیدات زراعی میزان تولید برنج کشور بین دو تا 2.2 میلیون تن است و نیاز برنج وارداتی با احتساب سرانه مصرف 37.7 کیلو گرم برای هر نفر نزدیک به 800 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تن برآورد شده که این مقدار به غیر از ذخیره راهبردی است.

,

وی افزود: به رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، خوشبختانه با برنامه ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته در همه کالا‌های اساسی از جمله برنج وضعیت ذخایر راهبردی در وضعیت بسیار خوبی است و هر زمان بازار نیاز به ورود دولت داشته باشد می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

,

بصیری تصریح کرد: به منظور تخصیص ارز دولتی به واردات برنج مورد نیاز کشور هیچ مشکلی نداریم و تا تاریخ 31 تیر 98 به هر میزان که بازار نیاز داشته باشد می‌توانیم نسبت به تخصیص و واردات اقدام کنیم.

,

وی با بیان این که از ابتدای سال تا 15 دی ماه بالغ بر یک میلیون و 117 هزار تن برنج وارد کشور شده است، اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 113 هزار تن واردات این محصول به کشور صورت گرفت.

,

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه واردات، اولویت تخصیص ارز با کالا‌هایی است که به بنادر و مبادی ورودی کشور رسیده‌اند و سپس کالا‌هایی که در مسیر هستند و بارنامه دارند.

,

وی ادامه داد: مسئولیت تامین با وزارت جهاد کشاورزی است و واردات برنج مورد نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اما نظارت بر توزیع در شبکه‌های مویرگی این محصول بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

,

بصیری با اشاره به واردات برنج از کشور‌های هند، پاکستان و تایلند اظهار­داشت: سلامت و استاندارد‌های این برنج‌ها از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید می‌شود.

,

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات گمرک ایران، از اول آذر تا 10 دی ماه امسال بالغ بر 93 هزار تن برنج وارد کشور شده است.

,

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی زمان ممنوعیت واردات برنج را از 31 مرداد سال 98 اعلام کرد و گفت: تجار باید قبل از این تاریخ مقرر برنج خود را وارد کشور کنند.

,

وی اضافه کرد:­­وزارت جهاد کشاورزی هر سال از 31 مرداد تا پایان آبان ماه برای حمایت از تولیدکنندگان در زمان برداشت، واردات برنج را ممنوع می‌کند و این زمانبندی بر اساس شرایط کشور گاهی جابه‌جا می‌شود.

,

بصیری افزود: با توجه به شرایط تحریم، ضرورت تامین برنج به اندازه کافی در بازار، رفع نگرانی‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت برای مصرف کننده، امسال ممنوعیت واردات برنج از 31 شهریور تا اوایل آذر اعمال شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه