اخبار داغ

جلوه‌گری فرش "بهار" در روسیه و اروپا/هنرمندی بانوی بهار

جلوه‌گری فرش "بهار" در روسیه و اروپا/هنرمندی بانوی بهار
بانوی کارآفرین بهاری با بیان اینکه دو سال است در کشور روسیه نمایشگاه دائمی فرش داریم و هر سه ماه یکبار برای این کشور فرش صادر می‌کنیم، گفت: به تازگی با کشورهای آلمان، ارمنستان و گرجستان برای صادرات فرش قرارداد بسته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، کبری واحدی یک بانوی کارآفرین بهاری است که دو سال پیاپی به عنوان کارآفرین  نمونه کشوری انتخاب شده است. این بانوی کارآفرین که همسر شهید ( علیرضا عربی که در سال 66 در حلبچه شیمیایی شده و در سال 89 به شهادت رسید» است، فرزندان خود را نیز با این هنر آشنا کرده و آنها را  در این حرفه به درجه مهارت رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بانوی کارآفرین تنها به بازارهای فرش کشور بسنده نکرده و در نمایشگاه‌های فرش کشورهایی همچون روسیه،گرجستان و آلمان نیز شرکت داشته و هنر دست بانوان بهاری را به این کشورها صادر می‌کند.

,

 این بانوی بهاری از سال 89 کار در زمینه قالی‌بافی را تحت عنوان شرکت تعاونی آغاز کرده و دی ماه امسال سومین کارگاه قالیبافی خود را در شهر بهار افتتاح کرد.

,

کبری واحدی در گفت‌وگو با نافع با بیان اینکه از هفت سالگی به واسطه تشویق و حمایت عمه‌ام با این هنر فرش‌بافی آشنا شدم و از سال 75 به صورت حرفه‌ای شروع به کار کردم، اظهار کرد: در ابتدای کار شرکت تعاونی گل انار را با حضور هفت نفر از اعضای تعاونی در سال 89  با سرمایه اولیه یک میلیون و 500 هزار تومان شروع کردیم و کارگاه دوم در روستای آبرومند با نام شرکت تعاونی گل پامچال راه‌اندازی شد.

,

وی افزود: دی ماه امسال نیز سومین کارگاه فرشبافی را در راستای طرح سلامت با حمایت اداره تبلیغات اسلامی، اتاق تعاون، سپاه و بسیج قشر کارگری راه‌اندازی کردیم.

,

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه اکثر بانوان مشغول به کار در تعاونی فرشبافی از افراد محروم،  بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند،  یادآور شد: تاکنون برای هزار و 280 نفر ایجاد شغل کرده و در کارگاه سوم فرشبافی که در یکی از مناطق محروم شهر بهار راه‌اندازی شده، 150 نفر مشغول به کار خواهند شد.

,

وی گفت: از سال 92 از طریق دانشگاه پیام نور برای اولین بار در طرح‌های جهادی شرکت کردم و در آن به چند روستا رفته و به طور جهادی به آموزش فرشبافی به بانوان پرداختم به طوریکه هم اکنون 25 روستا را آموزش داده‌ام و از همه این روستاها متقاضی داشته و برای من فرش می بافند.

,

واحدی ادامه داد: فرش‌هایی که بافته می شود اغلب سنتی بوده و در کنارشان تابلو فرش و نقشه‌های کامپیوتری هم داریم.

,

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه تاکنون هیچ وام دولتی برای کار خود نگرفته،  بیان کرد: مدت دو سال است که در کشور روسیه نمایشگاه دائمی فرش داریم و هر سه ماه یکبار برای این کشور فرش صادر می‌کنیم، همچنین به تازگی با کشور آلمان، ارمنستان وگرجستان نیز برای صادرات فرش قرارداد بسته‌ایم.

,

وی در ادامه گفت: دو سال پیاپی به عنوان کارآفرین نمونه ملی، استانی و شهرستانی انتخاب شده‌ام و تاکنون بیشتر از 30 لوح تقدیر و دو مدال طلا به عنوان تعاونی برتر کشور کسب کرده‌ام.

,

واحدی در آخر آرزوی دیرین خود را ساختن آینده‌ای زیبا برای جوانان بیان کرد و با تشکر از ارگان‌ها و افرادی که در این مدت از وی حمایت کرده‌اند خاطرنشان کرد: طاهره نامداری و سروناز عبدداوودی به عنوان مربی کمک شایانی در این سال‌ها به من داشتند. همچنین خانم مرادی در اداره بهزیستی، آقای مرمرچی از بسیج قشر کارگری، آقایان نوری و نادی از اتاق تعاون و خانم رئیسی، رئیس انجمن کارآفرینان ایران و پروفسور نوری نیز در زمینه فروش فرش کمک زیادی در این مدت به من کردند که وظیفه خودم می دانم از آنها از طریق این رسانه تشکر کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه