اخبار داغ

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان:

مدیریت صحیح فضای مجازی تنها راهکار جلوگیری از آسیب‌ها است

مدیریت صحیح فضای مجازی تنها راهکار جلوگیری از آسیب‌ها است
رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان گفت: نمی‌توان به طور کامل فضای مجازی را رد کرد اما باید به خوبی آن را مدیریت کرده و فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نهادینه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ترکستانی امروز در گفت‌وگو با نافع با بیان اینکه در ایران ابتدا تکنولوژی وارد شده و بعد به این فکر افتادیم که چطور باید از آن تکنولوژی استفاده و مدیریت کرد، گفت: به عبارت دیگر فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور ما هنوز محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی اضافه کرد: بنابراین نهادهای مسؤول شامل صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب، مددکاران اجتماعی،  جامعه‌شناسان باید قلم بزنند و در راستای آگاهی‌بخشی به مردم فعالیت کنند.

,

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم فضای مجازی بد است ادامه داد: در سال 2019 استفاده از فضای مجازی و ابزارهای الکترونیک جزء لاینفک زندگی انسان‌ها است.

,

وی با بیان اینکه اما فضای مجازی چاقوی دو لبه‌ای است که هم می‌توان از آن استفاده مفید کرد و هم باعث جنایت می‌شود، یادآور شد: مهم‌ترین آسیب برای ما مدیریت نکردن فضای مجازی بوده که اکنون شاهد طلاق‌های عاطفی در زندگی‌های امروز شده‌ایم.

,

ترکستانی در تشریح برخی از آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: والدین و همسران پس از بازگشت به خانه به جای پرداختن به خانواده وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند.

,

وی با اشاره به اینکه خیلی از افراد حتی در محل کار خود نیز به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، افزود: این زمان صرف شده برای فضای مجازی عدد بسیار بزرگی می‌شود که آسیب های بسیاری را به دنبال دارد.

,

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان با بیان اینکه اعتیاد به اینترنت نیز یکی از آسیب‌های مدیریت نکردن فضای مجازی است، تصریح کرد: همچنین استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که افراد چند شخصیتی شده و در هر موقعیت مکانی و زمانی یک شخصیت از خود را عرضه کنند.

,

وی با اشاره به فعالیت مجرمان در فضای مجازی یادآور شد: در ابتدا که امکان رصد فضای مجازی وجود، افراد مجرم وقتی مرتکب جرمی می‌شدند، قابل کشف نبود.

,

ترکستانی با بیان اینکه آمار خیانت زوجین به یکدیگر افزایش یافته است، افزود: امروزه متأسفانه بسیاری از افراد جامعه خصوصا جوانان به دلیل نداشتن اطلاع کامل از ابزارهای اینترنتی قربانی کلاهبرداری‌های مالی می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه قوانین کلی مانند مجازات اسلامی برای مقابله با تخلفات وجود دارد و مجازات هر جرم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این قانون، جرائم رایانه‌ای را نیز داریم که علاوه بر مجازات مجرمان، متخلفان در فضای مجازی را مورد پیگرد قرار می‌دهد.

,

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان با بیان اینکه فیلتر کردن تلکرام مانع استفاده از شبکه‌های اجتماعی نشده،  اضافه کرد: با اعمال فیلترینگ صرف، مشکلات برطرف نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه این روزها خیلی از کسب‌و‌کارها در فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: باید برای جایگزینی این نرم افزارها با همان شرایط و کارکرد یک اقدام اصولی و اساسی رخ دهد که البته به علت عدم تخصیص بودجه کافی این اتفاق رخ نداد.

,

ترکستانی تأکید کرد: در فتنه 88 دشمن فضای مجازی را ابزاری برای هدایت اغتشاشگران تبدیل کرد و نیاز است محدودیت‌هایی اعمال شود که در همه کشورها در صورت لزوم اعمال می‌شود؛ بنابراین باید به دنبال مدیریت صحیح فضای مجازی برای استفاده بهینه از این فضا باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه