اخبار داغ

حمله میلیون ها ملخ و جیرجیرک به شهر مکه / کاربران فضای مجازی از عذاب الهی بر سعودی ها می گویند

حمله میلیون ها ملخ و جیرجیرک به شهر مکه / کاربران فضای مجازی از عذاب الهی بر سعودی ها می گویند
برخی از کابران فضای مجازی بر این باورند که آنچه در مکه مکرمه رخ داد، نفرین خداوند بر ظلم و خون ریزی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهور میلیون ها حشره در محوطه های مسجدالحرام در مکه مکرمه  و دیگر مناطق این شهر بحث و جنجال داغی را در بین محافل مختلف به راه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

برخی بر این باورند که آنچه در مکه مکرمه رخ داد، نفرین خداوند بر ظلم و خون ریزی است و عده دیگری نیز معتقد بودند که آنچه رخ داد، طبیعی و جزو سنت های معمول خداوند در جهان است.

,

«دکتر احمد کریمه» استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر در پاسخ به سوالی در مورد هجوم حشرات به مکه مکرمه گفت: آنچه رخ داد، جزو سنت های معمول خداوند در جهان است و هیچ ارتباطی با عقیده، دین، طاعت و معصیت ندارد.

,

وی درپاسخ به سوالی درباره آیه «فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ»(پس بر آنان طوفان و ملخ و کنه ریز و غوکها و خون را به صورت نشانه‏ هایى آشکار فرستادیم) (۱۳۳/اعراف)گفت: این آیه در مورد گذشته بود و آنچه که اکنون رخ داده را توجیه نمی کند و به آن هیچ شباهتی ندارد.

,

کریمه با ادعای اینکه در خانه های رسول الله(ص)، صحابه و اهل بیت موش ها، گربه ها، سگ ها و موش خرما بود، تاکید کرد: آنچه در مکه رخ داده هیچ ارتباطی با آنچه در ذهن مردم می گذرد، ندارد.

,

اما «دکتر نادر فرجانی» استاد دانشگاه قاهره نیز در این باره گفت: آیا هجوم ملخ ها و جیرجیرک ها به عربستان که حتی به کعبه هم رسید، شکل جدید پرندگان ابابیل ست که برای مجازات شاهزاده سعودی فرستاده شده اند؟

,

«ولید شرابی» مشاور مصری نیز در این باره اظهار کرد: تصاویر منتشر شده درباره هجوم میلیون ها حشره به مکه مکرمه وحشتناک است اما رعب و وحشت زمانی بیشتر می شود که در آیات خداوند که که فرمود«پس بر آنان طوفان و ملخ و کنه ریز و غوکها و خون را به صورت نشانه‏ هایى آشکار فرستادیم و باز سرکشى کردند و گروهى بدکار بودند» تفکر کنیم.

,

«شیخ محمد الصغیر» مشاور سابق وزیر اوقاف مصر نیز در این باره گفت: حشرات پرنده ای که به مسجدالحرام حمله کردند، پدیده بدون نشانه ای نیست. پروردگارا خانه خودت را برای طواف کنندگان پاکیزه گردان و قیومیتش در بین کسانی قرار ده که از تو بترسند و تقوای  تو پیشه کنند وراضی به رضای تو باشند.

,

فعالان فضای مجازی نیز واکنش های متفاوتی به این قضیه داشتند و برخی از آنها حمایت خود را از سخنان الصغیر اعلام کردند اما برخی دیگر پرسیدند که چرا خداوند آنها را به کاخ های بن سلمان نفرستاد؟

,

یک فعال زن سعودی نیز در این باره نوشت: حرمین و عربستان از سوی خداوند در برابر دشمنان محافظت می شوند.

,

انتهای پیام/

,

منبع: شفقنا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه