اخبار داغ

طوفان شن زنگ خطری برای قطب گردشگری ایران/ سرعین معدن می شود! +فیلم

طوفان شن زنگ خطری برای قطب گردشگری ایران/ سرعین معدن می شود! +فیلم
احداث معدن در زمینی به وسعت 370 هکتار در سرعین زنگ خطری برای محیط زیست این شهرستان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما،قسمت عمده ای بافت خاک شهرستان سرعین را پوکه تشکیل می دهد؛ پوکه معدنی دانه های سبک حاصل از فعالیتهای آتشفشانی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

, ,

مزیت عمده پوکه معدنی نسبت به مصالح ساختمانی مشابه از قبیل شن و ماسه، وزن مخصوص بسیار کم 0)، دارا بودن درجه سختی بالا و نیز تخلخل / آن (حدود 7 فراوان می باشد. رنگ این ماده معدنی سفید یا خاکستری مایل به سفید یا زرد است . پوکه معدنی دارای دانه بندی های متفاوت از ذرات غباری تا قطعات بزرگ با قطر بیش از 100 میلیمتر است.هر یک از اندازه های فوق برای مصارف بخصوصی کاربرد دارند.

,

در برخی نقاط از شهرستان سرعین برای استخراج پوکه در سالهای گذشته قسمت های از زمینی های کشاورزی خریداری و برداشت انجام شده است که با برداشت نامناسب چهره ای زشت از خود بر جای گذاشته است.

,

واگذاری 370 هکتار برای احداث معدن در سرعین

, واگذاری 370 هکتار برای احداث معدن در سرعین,

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل  19 دیماه در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل خبری نگران کننده برای محیط زیست سرعین داد  و اظهار داشت: متاسفانه با نبود نظارت کافی مسؤولان نهادهای مربوطه در منطقه توریستی و گردشگری سرعین زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار برای احداث معدن در این منطقه به فردی واگذار شده  که در نوع خود بسیار تعجب‌برانگیز است.

,

سال 96 با برداشت پوکه از زمینی به وسعتی به مراتب کوچکتر از مساحت ذکر شده آب هوای  شهر سرعین دگرگون شد و  اعتراض مردمی به طوفان گرد و خاک حاصلاز برداشت این ماده معدنی را داشت.

,

واگذاری 370 هکتار برای احداث معدن و استحصال پوکه که قالب بافت خاکی این شهرستان را تشکیل می دهد خطری برای محیط زیست این شهرستان خواهد بود و شاید قطب گردشگری ایران با برداشت پوکه در این حجم  و با تند بادهای که در شهرستان می وزد طوفان شن حوزستان را در ذهن مجسم کند.

,

, ,

اجازه برداشت پوکه را نمی دهیم

, اجازه برداشت پوکه را نمی دهیم,

حسن حسن پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با تایید خبر احداث معدن به وسعت ۳۷۰ هکتار گفت: قسمت اعظم اراضی مربوط به روستای آق قلعه و ۷۴ هکتار زمین مابقی نیز در گازیر واقع است که سال ۹۰ امتیاز گیری شده است.

, سبلان‌ما,

وی افزود:مسولان شهرستان پیگیر این موضوع هستند وشورای تامین با اعلام مخالفت خود تاکنون مانع بهره برداری شده و خواهد شد.

,

فرماندار سرعین گفت:به لحاظ تبعات اجتماعی و آلودگی زیست محیطی به هیچ عنوان اجازه برداشت پوکه را نمی دهیم.

,

وی افزود:امتیاز واگذار شده تا سال 1405 اعتبار دارد و با هماهنگی های که با اداره صنعت و معدن شهرستان شده اجازه برداشت پوکه را نخواهیم داد.

,

برداشت پوکه زنگ خطری برای محیط زیست سرعین است

, برداشت پوکه زنگ خطری برای محیط زیست سرعین است,

ناصر محمدی عضو شورای شهر سرعین  نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت:برداشت پوکه در این شهرستان زنگ خطری برای محیط زیست وتوسعه ی پایدار این شهرستان خواهد بود.

,
وی افزود:سرعین شهرستان گردشگری است و انبوهی از گردشگران به لحاظ بهره مندی ازاقلیم و آب هوای بکر آن به این شهر سفر می کنند ؛مسولین شهرستان مانع این موضوع شده واجازه برداشت وبهره برداری رانمی دهند.
,
 
,
فیلم زیر مربوط به اتفاق سال گذشته است که به عینه  خطر  برداشت پوکه  را به تصویر می کشد ؛حال باید نشست و دید که مسئولین به چه میزان در مقابله با این خطر زیست محیطی واکنش نشان می دهند.
, فیلم زیر مربوط به اتفاق سال گذشته است که به عینه  خطر  برداشت پوکه  را به تصویر می کشد ؛حال باید نشست و دید که مسئولین به چه میزان در مقابله با این خطر زیست محیطی واکنش نشان می دهند.,
 
,
گزارش از :محمد مددی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه