اخبار داغ

عضو قرارگاه مرکزی امام حسین(ع)

امروز جنگ‌ندیده‌ها تحلیلگر جنگ شده‌اند

امروز جنگ‌ندیده‌ها تحلیلگر جنگ شده‌اند
عضو قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) گفت: برخی‌ افراد که جنگ را ندیده و بوی باروت را استشمام نکرده‌اند امروز تحلیلگر جنگ شده و به فرماندهان و سرداران هشت سال جنگ تحمیلی حمله می‌کنند که این فقط یک بازی از سوی دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش نافع،‌ سردار مهدی صدیق در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ اظهار کرد: بازخوانی این عملیات‌ها همیشه باید صورت بگیرد چرا که درس‌های زیادی برای جوانان ما دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،‌,

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در اوایل انقلاب از راه‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام استفاده کرد ولی موفق نشد، افزود: پس از این شکست‌ها کشورهای مستکبر با محوریت عراق و با سوءاستفاده از طمع صدام به رهبری اعراب اقدام به تحمیل جنگ بر علیه ملت ما کردند.

,

 ادامه داد: در اوایل زمان جنگ که بنی‌صدر رییس جمهور ایران بود وضع سیاسی کشور نامطلوب بوه و نظامیان ما  آموزش های کلاسیک ندیده بودند و در سایه ناکارآمدی ارتش در آن زمان،کشور صدمات زیادی را متحمل شد.

,

وی با اشاره به ورود مؤثر سپاه پاسداران در مقابله با رژیم بعثی عراق گفت: عملیات‌های پی در پی یکی پس از دیگری انجام  می‌شد و سپاه پاسداران با استفاده از بسیج مردمی عملیات‌های کمرشکن چون فتح‌المبین و پس از آن رمضان را انجام دادند.

,

صدیق با انتقاد از تحلیل افرادی که در زمان جنگ نبودند اما اظهارنظر می‌کنند، افزود: امروزه افرادی را می‌بینیم که بوی باروت نخورده‌اند ولی تحلیلگر جنگ شده‌اند و به فرماندهان و سرداران 8 سال جنگ تحمیلی حمله می‌کنند که این فقط یک بازی از سوی دشمن است.

,

وی با اشاره به انجام عملیات فاو در سال 64 ادامه داد: رزمندگان ما با عبور از رودخانه وحشی اروندرود ضربه سهمگین دیگری بر نیروهای صدام وارد کردند که این عملیات در دنیا اثرات فوق‌العاده‌ای برجای گذاشت.

,

این فرمانده دفاع مقدس به عملیات جزیزه مجنون و دیگر عملیات‌های آبی و خاکی متعدد در سال 65 اشاره و تصریح کرد: در عملیات کربلای ۴، امریکایی‌ها با کمک منافقین جابجایی نیروهای ما را مطلع شده و باعث شد نتوانیم در این عملیات موفق شویم.

,

وی خاطرنشان کرد: اما فرماندهان پس از بررسی وضعیت، نیروها را ساماندهی کرده و در نهایت شلمچه را علی‌رغم تجهیزات و نیروهای زیادی که دشمن در منطقه داشت برای عملیات انتخاب کردیم و موفق شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه