اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل:

جمع آوری مشاغل مزاحم شهری در اردبیل /وضعیت مدیریت پسماند در استان قابل قبول نیست

جمع آوری مشاغل مزاحم شهری در اردبیل /وضعیت مدیریت پسماند در استان قابل قبول نیست
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: مشاغل و اصناف مزاحم شهری با هماهنگی شهرداری ها و سازمان های مربوطه جمع اوری و به مکان دیگر منتقل می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،مسعود امامی یگانه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به شهرداری ها با هدف کاهش و رفع مشاغل مزاحم ابلاغ شده و شهرداری ها موظف هستند نسبت به جمع آوری و انتقال آنها به مکان های دیگر اقدام کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی اظهارداشت: هرگونه فعالیت و مشاغلی که مخل آسایش و امنیت شهروندان باشد جزو مشاغل مزاحم محسوب می شود.

,

امامی یگانه بیان کرد: برای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری سازمان صنعت ،معدن و تجارت ،اتاق اصناف ،شورای های شهر ،محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در قالب کمیسیون تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها عضو هستند که می توانند مشارکت لازم را در این باره داشته باشند .

,

وی افزود: مطابق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری ،شهرداری ها هنگام صدور پروانه ساخت و ساز هم به کاربری های غیر مسکونی بر اساس طرح تفصیلی باید از شکل گیری واحدهای مزاحم جلوگیری بعمل آورند.

,

امامی یگانه بابیان اینکه وضعیت جمع آوری پسماندها در استان قابل قبول نیست افزود: تلاش می شود نقشه راه مناسبی برای مدیریت پسماند اعم از تفکیک از مبدا ، کمینه سازی تولید زباله ، ساماندهی محل های دفن و بازیافت صورت گیرد.

,

وی افزود: شهرداری ها علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تفکیک زباله از مبداء باید با مشارکت دستگاه های مربوط ، تشکل های مردم نهاد و آحاد مختلف مردم نسبت به مدیریت مناسب پسماند در محیط شهری اهتمام کنند.

,

وی با بیان اینکه جمع آوری به موقع پسماند ، تنظیف مناسب شهری و امحای زباله یکی از اولویت های ضروری برای مدیریت شهری است، گفت: با بازدیدهای صورت گرفته به همراه تعدادی از شهرداران استان از استان های دیگر و بررسی تجربیات آنها تصمیم گیری عملیاتی برای بهبود مدیریت پسماند در استان اردبیل گرفته می شود.

,

امامی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهر اردبیل در مرحله بررسی و تصویب در کارگروه پسماند استان قرار دارد اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح بعد از تصویب نهایی بخشی از مشکلات در این شهر رفع شود.

,

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی در این زمینه استقبال می شود و لازم است برای تحقق مطلوب موضوع در کنار اقدامات مناسب فرهنگی از ابزارهای نوین نیز استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه