اخبار داغ

تظاهرات مخالفان گوانتانامو مقابل کاخ سفید

تظاهرات مخالفان گوانتانامو مقابل کاخ سفید
بیش‌ از ۱۰۰ تن در مقابل کاخ سفید به مناسبت هفدمین سالگرد تاسیس و شروع به کار زندان گوانتانامو گردهم آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز،  زنان و مردان معترض با پوشیدن لباس نارنجی مخصوص زندان گونتانامو و سرپوش‌های سیاه به نمایندگی از زندانیان زندان گوانتانامو در سکوت ایستادند و به این شکل اعتراض خود را اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اندی ورثینگتون، رییس مشترک کمپین حمایت از تعطیلی زندان گوانتانامو اعلام کرد: این زندان جایی است که افراد از همان بدو ورود به داخل آن هیچ گونه حقوقی ندارند.
,
 
,
این تظاهرات با همکاری چندین سازمان از جمله عفو بین‌الملل و "عدالت برای جامعه مسلمانان" برگزار شد.
,
 
,
زندان گوانتانامو مدت کمی بعد از اشغال افغانستان درسال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۲ تحت فرمان جورج. دبلیو بوش پسر رییس جمهور وقت آمریکا، اولین زندانیان به این زندان منتقل شدند.
,
 
,
باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا وعده داده بود که این زندان را تعطیل کند اما به دلیل سنگ اندازی مخالفان در کنگره نتوانست اینکار را انجام دهد.
,
 
,
تا به امروز، این زندان با حضور ۴۰ زندانی باز است.
,
 
,
در این تظاهرات، ماها حلال، رییس مشترک سازمان عدالت برای جامعه مسلمانان بیانیه نوشته شده توسط همسر عمر خدر یکی از زندانیان پیشین گوانتانامو را خواند.
,
 
,
۱۷ سال پیش  این زندان باز شد و چهره زشت اما دقیق اسلام هراسی را به جهان نشان داد. این اولین بار نیست که یک گروه اقلیت مورد هدف قرار گرفته و به عنوان دشمن معرفی شده است. با این گروهها به عنوان موجود کمتر از انسان رفتار می شود .
,
 
,
عمر خدر کانادایی در ۱۶ سالگی زندانی شد و ۱۰ سال در این زندان و پس از آزادی دوباره کانادا منتقل شد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه