اخبار داغ

گزارش دانا از اصرار مداوم اصلاح‌طلبان برای گران کردن پایتخت؛

درآمد زایی اصلاح طلبان از "شهر سوخته" قالیباف!/ پایتخت شهر اشراف‌ و لاکچری‌ها می‌شود؟

درآمد زایی اصلاح طلبان از "شهر سوخته" قالیباف!/ پایتخت شهر اشراف‌ و لاکچری‌ها می‌شود؟
اصلاح طلبان که حالا از آب هم کره می گیرند درباره تونل هایی که اغلب در زمان شهرداری قالیباف بنا شده است و حاصل مدیریت وی را شهری سوخته می نامیدند می خواهند درآمد درآمدزایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زمانی که اصلاح طلبان به واسطه در اختیار گرفتن تمام کرسی های پارلمان شهری مدیریت این را در دست گرفتند و مدیریت 12 ساله «محمد باقر قالیباف» به اتمام رسید، اصلاح طلبان شروع به تخریب شهردار اسبق تهران کردند و حاصل مدیریت وی را «شهر سوخته» نامیدند. این پروپاگاند و تخریب علیه قالیباف تا به جایی بود که اغلب اصلاح طلبان وضعیت شهر تهران را اسف بار توصیف می کردند. اما حالا بعد از گذشت یک سال و نیم اصلاح طلبان که سه شهردار تا به امروز عوض کرده اند و شاهد بی ثباتی مدیریتی در پایتخت و همچنین عدم پیش روی طرح های عمرانی این کلانشهر هستیم، طرح پولی سازی شهر تهران را کلید زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اصلاح طلبان در مقاطع مختلف از زمانی که تهران راتحویل گرفته اند شعار پولی شدن تهران را سر داده اند. اعضای این جریان سیاسی متفق القول می گویند که تهرانیان اگر می خواهند به عنوان یک شهروند در پایتخت زندگی کنند باید هزینه‌های آن را هم بپذیرند.

,

اصلاح طلبانی که روی گران شهر تهران تاکید کرده اند

, اصلاح طلبانی که روی گران شهر تهران تاکید کرده اند , اصلاح طلبانی که روی گران شهر تهران تاکید کرده اند , ,

کسانی چون «محسن صفایی فراهانی»، فعال اصلاح طلب، «حسین مرعشی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، «سیدحسین هاشمی»، قائم مقام وزیر کشور و استاندار سابق تهران از پایین بودن هزینه زندگی در شهر تهران انتقاد و آنرا عاملی برای مهاجرت به پایتخت عنوان کردند و خواستار بالابردن هزینه برای جلوگیری از این امر شدند.

,

همچنین نجفی، شهرداری اسبق تهران با بیان اینکه هزینه زندگی شهری در تهران نسبت به سایر پایتخت‌های جهان چندان زیاد نیست، گفت:«اگر نگاهی به تفاوت‌های هزینه زندگی در تهران با سایر شهرهای دنیا  بیاندازیم، در می‌یابیم که زندگی در تهران بسیار کم هزینه است، از همین رو تاکید می‌کنم که لازم است عوارض خودروهای لوکس افزایش یابد تا بیش از این شاهد تحمیل یک زندگی لوکس به شهر نباشیم. باید به قدری هزینه استفاده از خودروی شخصی افزایش یابد که شهروندان استفاده از آن را به صرفه ندانند و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق یابند.»

, «اگر نگاهی به تفاوت‌های هزینه زندگی در تهران با سایر شهرهای دنیا  بیاندازیم، در می‌یابیم که زندگی در تهران بسیار کم هزینه است، از همین رو تاکید می‌کنم که لازم است عوارض خودروهای لوکس افزایش یابد تا بیش از این شاهد تحمیل یک زندگی لوکس به شهر نباشیم. باید به قدری هزینه استفاده از خودروی شخصی افزایش یابد که شهروندان استفاده از آن را به صرفه ندانند و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق یابند.», «اگر نگاهی به تفاوت‌های هزینه زندگی در تهران با سایر شهرهای دنیا  بیاندازیم، در می‌یابیم که زندگی در تهران بسیار کم هزینه است، از همین رو تاکید می‌کنم که لازم است عوارض خودروهای لوکس افزایش یابد تا بیش از این شاهد تحمیل یک زندگی لوکس به شهر نباشیم. باید به قدری هزینه استفاده از خودروی شخصی افزایش یابد که شهروندان استفاده از آن را به صرفه ندانند و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق یابند.»,

«محمود میرلوحی»، عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد گفت: « در حال حاضر تنها با توجه به هزینه های بهره برداری و آن هم تنها هزینه های جاری عدد اعلامی 2300 تومان است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیط در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.»

, « در حال حاضر تنها با توجه به هزینه های بهره برداری و آن هم تنها هزینه های جاری عدد اعلامی 2300 تومان است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیط در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.», « در حال حاضر تنها با توجه به هزینه های بهره برداری و آن هم تنها هزینه های جاری عدد اعلامی 2300 تومان است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیط در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.», .,

وی با گلایه از اینکه ما نمی گوییم زندگی در تهران باید گران بشود افزود: باید کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های زندگی در تهران را بپردازد وحمل و نقل عمومی همزمان با این حجم خودرو و مصرف روزانه بنزین خودروهای شخصی که اتفاق نمی افتد.

, .,

سخنان شهردار فعلی تهران درباره پولی کردن بزرگراه ها

, سخنان شهردار فعلی تهران درباره پولی کردن بزرگراه ها, سخنان شهردار فعلی تهران درباره پولی کردن بزرگراه ها, ,

در همین رابطه، «پیروز حناچی»، شهردار جدید تهران که در یک سال پیش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشت اعلام کرد احتمال واگذاری اتوبان‌های داخل شهر به بخش خصوصی وجود دارد و قرار است بخش خصوصی برای عبور خودروها از این معابر، عوارض دریافت کند.

,

حناچی، در نشست خبری خود اعلام کرد احتمال دارد برخی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی فروخته شده و خودروها برای عبور از این بزرگراه ها، عوارض بپردازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین منابع مالی در شهر متفاوت می شود.

, حناچی، در نشست خبری خود اعلام کرد احتمال دارد برخی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی فروخته شده و خودروها برای عبور از این بزرگراه ها، عوارض بپردازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین منابع مالی در شهر متفاوت می شود., حناچی، در نشست خبری خود اعلام کرد احتمال دارد برخی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی فروخته شده و خودروها برای عبور از این بزرگراه ها، عوارض بپردازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین منابع مالی در شهر متفاوت می شود.,

وی افزود: با این روش، مسئولان شهرداری دیگر گزارش نمی دهند پروژه ای به خاطر مسایل مالی متوقف شده است.

,

اما چندی بعد با انتقاد افکارعمومی و رسانه ها از چنین سخنانی وی به تصحیح سخنان خود پرداخت و با تکذیب پولی سازی بزرگراه‌های  شهر تهران گفت: « یکی از راهکار‌های تأمین هزینه‌های نگهداشت معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهر‌های دنیا، اخذ عوارض تردد از خودرو‌ها است. در شهر تهران، اما چنین رویه‌ای موسوم نبوده و نیست، اما در حال حاضر به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست پیدا نکرده ایم و چنین چیزی در دستور کار نیست، اما به هر حال می‌توانیم به آن فکر کنیم.»

,

وی افزود: «در مورد پروژه‌های بزرگراهی که از این پس کار ساخت آن‌ها را شروع خواهیم کرد، می‌توانیم چنین نگاهی را از ابتدا داشته باشیم و به راحتی این کار امکان پذیر است.»

,

اصلاح طلبان از شهر سوخته قالیباف درآمد کسب می کنند!

, اصلاح طلبان از شهر سوخته قالیباف درآمد کسب می کنند!, اصلاح طلبان از شهر سوخته قالیباف درآمد کسب می کنند!, ,

اصلاح طلبان که حالا از آب هم کره می گیرند درباره تونل هایی که اغلب در زمان شهرداری قالیباف بنا شده است و حاصل مدیریت وی را شهری سوخته می نامیدند می خواهند درآمد درآمدزایی کنند.

,

در همین رابطه، معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می شود.

, .,

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

, بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود., بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود., .,

مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

, .,
در همین رابطه، «حجت نظری»، عضو شورای شهر تهران در توییتی با رد ادعای پولی شدن تونل‌های شهری پایتخت در توئیتر خود نوشت: "اخذ عوارض از خودروها برای تردد در تونل‌های شهری صرفاً ایده‌ایست که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مطرح کرده و لایحه‌ای برای آن به شورا نیامده؛ مردم دستگاه پولسازی برای جبران کسری بودجه نیستند و باشناختی که از همکارانم دارم این پیشنهاد در صورت ارائه به شورای شهر رد می‌شود."
,
 
,
اما قرائن حاکی از آن است که "مدیران اصلاح‌طلب شهری" به دنبال تصویب این طرح و اجرای آن هستند و سیاست آنها "گران کردن زندگی در پایتخت" است که پیش از این نیز طرح‌های از جمله اخذ عوارض طرح زوج و فرد و... را کلید زده‌اند.
,

ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند!

, ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند!, ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند!, ,

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران که گفته بود هزینه واقعی بلیت مترو 10 هزار تومان است و کسانی که در تهران زندگی می‌کنند باید هزینه آن را بپردازند، اظهار کرد: « اینکه شهر تهران را گران کنیم تا مردم از شهر بیرون بروند، خلاصه‌اش این می‌شود که ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند، چون شهرهای دیگر هم گران می‌شود و مردم باید به نقاط ارزان‌تر بروند.»

, « اینکه شهر تهران را گران کنیم تا مردم از شهر بیرون بروند، خلاصه‌اش این می‌شود که ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند، چون شهرهای دیگر هم گران می‌شود و مردم باید به نقاط ارزان‌تر بروند.», « اینکه شهر تهران را گران کنیم تا مردم از شهر بیرون بروند، خلاصه‌اش این می‌شود که ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند، چون شهرهای دیگر هم گران می‌شود و مردم باید به نقاط ارزان‌تر بروند.»,

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید هزینه‌های شهر خود را به صورت منطقی پرداخت کنند، گفت: اما اینکه تهران را گران کنیم تا مردم بیرون بروند، درست نیست زیرا مردم بیرون نمی‌روند و کسانی که فروشنده هستند، اجناس خود را گران‌تر می‌کنند و این وضعیت فقط فشاری بر روی دوش کسانی می‌شود که در تهران کارمند هستند و نمی‌توانند از شهر خارج شوند.

,

وی با بیان اینکه طبق محاسبات شورای چهارم قیمت تمام شده بلیت مترو با احتساب عوارض اداره مترو و تعمیرات آن 3 هزار تومان شده بود، گفت: در این محاسبات هزینه ساختمان‌ها لحاظ نمی‌شد، زیرا یک بار برای ساخت عوارض از مردم پول گرفته شده بود و قرار نبود که هر سال مردم برای ساختمان‌ها پول پرداخت کنند.

,

چمران افزود: از این 3 هزار تومان هم یک سوم را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را هم مصرف کننده با خرید بلیت پرداخت می‌کرد.

,

رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه اداره شهر گران است و باید به گونه‌ای کار کرد که این گرانی فقط بر دوش مردم تحمیل نشود، تصریح کرد: اگر دولت سهم یک سومی خود را بدهد، سالانه 80 میلیارد تومان به مترو پرداخت خواهد شد.

, رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه اداره شهر گران است و باید به گونه‌ای کار کرد که این گرانی فقط بر دوش مردم تحمیل نشود، تصریح کرد: اگر دولت سهم یک سومی خود را بدهد، سالانه 80 میلیارد تومان به مترو پرداخت خواهد شد., رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه اداره شهر گران است و باید به گونه‌ای کار کرد که این گرانی فقط بر دوش مردم تحمیل نشود، تصریح کرد: اگر دولت سهم یک سومی خود را بدهد، سالانه 80 میلیارد تومان به مترو پرداخت خواهد شد.,

وی با تأکید بر اینکه نباید طوری کار کنیم که ساکنان بومی تهران که پدران و اجدادشان هم در این شهر بوده‌اند مجبور به ترک تهران شوند، افزود: تهرانی‌های قدیمی که در محلات قدیمی ساکن هستند، شرایط خیلی بدی دارند و مدیریت شهری برای جلوگیری از مهاجرت این افراد باید تلاش کند تا سهم مردم را از دولت و یا پولدارهای شهر بگیرد.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه