اخبار داغ

صنف پر زرق‌وبرقی که در حال نابودی است؛

تعطیلی ۶۰ درصدی کارگاه‌های طلا سازی در مشهد

تعطیلی ۶۰ درصدی کارگاه‌های طلا سازی در مشهد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بیش از 60 درصد کارگاه‌‌های طلا سازی تعطیل‌شده‌اند و یا به‌صورت نیمه فعال درآمده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باقر معبودی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس با اعلام اینکه از سال 88 تا 90 اوج کار کارگاه‌های طلا سازی و طلافروشی بوده است، اظهار کرد: در مشهد از 320 کارگاه فعال در ساخت طلا متأسفانه در حال حاضر 160 کارگاه فعال و نیمه فعال داریم، یعنی بیش از 60 درصد کارگاه‌‌ها تعطیل‌شده‌اند و یا به‌صورت نیمه فعال درآمده ولی هنوز پروانه کار خود را باطل نکرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اعلام کرد: 160 کارگاه طلا سازی با تعطیلی واحد فعالیت خود، از این صنف خارج‌شده‌اند که برخی از آن‌ها در آژانس‌ها و تاکسی‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند و برخی دیگر جذب بازار خریدوفروش دلار در حاشیه خیابان شدند که برای ما بیان این مسائل فاجعه است.

,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد تأکید کرد: افرادی که از هر انگشتشان یک هنر می‌ریزد و گوهر بودند، درزمانی صادرات طلا داشتند اما در حال حاضر به خاطر مسائلی همچون مالیات بر ارزش‌افزوده در این شرایط قرارگرفته‌اند.

,

معبودی نژاد تصریح کرد: با اعمال قوانین با عجله و اشتباهات در اجرا باعث شد بسیاری از همکاران سازنده و فروشنده طلا که قدیمی در این صنف بودند مجبور به ترک صنف شدند.

,

وی افزود: 160 کارگاه در حال حاضر تعطیل‌شده و 30 کارگاه غیرفعال هستند و هنوز پروانه خود را ابطال نکردند و شاید تنها تعمیرات طلا انجام دهند تا هزینه روزمره خود را کسب کنند؛ افرادی که پروانه خود را ابطال کردند در صورت داشتن سرمایه جذب بازار پوشاک شدند و یا به سمت رستوران‌داری و ساخت‌وساز سوق پیدا کردند که متأسفانه اخبار حاکی از آن است که بازهم با ضرر مواجه شدند.

,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد عنوان کرد: صنف طلافروشان در حال انقراض است و هرروز به تعداد ابطال پروانه‌های کسب افزوده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه