اخبار داغ

ظرفیت تأمین داروی فاکتور ۹ از پلاسمای داخلی

ظرفیت تأمین داروی فاکتور ۹ از پلاسمای داخلی
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: در شرایط عادی پلاسمای داخلی ظرفیت تأمین ۱۰۰ درصدی داروی فاکتور ۹ و (IVIG) کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی واشقانی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از داروی موردنیاز بیماران خاص با پلاسمای داخلی تولید می‌شود، گفت: پلاسمای جمع آوری شده توسط سازمان انتقال خون و یا بخش خصوصی برای تولید دارو به کشورهای اروپایی ارسال و به صورت داروی موردنیاز بیماران خاص مجدداً به کشور وارد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و کشورهای اروپایی، ایران را در زمینه تأمین داروی بیماران خاص از طریق پلاسمای داخلی به عنوان نمونه موفق به دنیا معرفی می‌کنند، عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی به سایر کشورهایی که امکان تولید برخی از داروهای بیماران خاص را ندارند، توصیه می‌کند که مانند ایران از پلاسمای داخلی برای تولید دارو بهره ببرند.
,
 
,
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروهایی که از پلاسما تولید می‌شوند، استراتژیک و مهم هستند، اظهار کرد: برای اینکه یک کشور بتواند داروی موردنیاز خود را از پلاسمای داخلی تولید کند، بازرسان کشور مقصد از مراکز دریافت آن به صورت دوره‌ای بازدید کرده و در صورت تائید، می‌توانند پلاسمای خود را برای تولید دارو به این کشورها ارسال کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه مراکز انتقال خون و مراکز خصوصی کشور در تمام بازدیدها مورد تائید بوده‌اند، عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده رعایت استانداردهای بروز و لازم دنیاست.
,
 
,
واشقانی با اشاره به اینکه پلاسمای ایرانی جزء با کیفیت‌ترین پلاسمای دنیا تلقی می‌شود، گفت: پلاسمای ایرانی جزء با کیفیت‌ترین پلاسماهای دنیا به شمار می‌رود و گزارش شرکت‌های تولید کننده اروپایی نشان می‌دهند که میزان استحصال دارو، کیفیت داروهای تولید شده و همچنین سلامت پلاسما به لحاظ عدم وجود عوامل عفونی و بیماری‌ها، جزء با کیفیت‌ترین پلاسماها در سطح دنیا محسوب می‌شود. همچنین این ظرفیت وجود دارد که ۱۰۰ درصد داروی فاکتور ۹ و IVIG، ۵۰ درصد آلبومین و ۳۰ درصد فاکتور ۸ از پلاسمای ایرانی تأمین شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: افزایش تأمین پلاسما مورد نیاز برای تولید داروها و راه‌اندازی پالایشگاه پلاسما برای تولید داروهای مورد نیاز کشور در داخل، از اهدافی سازمان غذا و دارو است. راه‌اندازی پالایشگاه نیازمند تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌ای است که چند شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت دارند.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه