اخبار داغ

معاون سازمان صنعت و معدن استان زنجان خبرداد؛

هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات کالا از استان زنجان/ افزایش 35 درصدی صادرات کالا از استان زنجان

هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات کالا از استان زنجان/ افزایش 35 درصدی صادرات کالا از استان زنجان
معاون سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به افزایش 35 درصدی کالا از استان زنجان گفت: میزان صادرات کالا از استان زنجان در هشت ماهه نخست امسال حدود 280 میلیون 500 هزار دلار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; امیر‌علی مسیبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره وضعیت صادرات استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته اتفاقات سیاسی و اقتصادی که در سطح کشور و دنیا ایجاد شده بود خوشبختانه رشد صادراتی را داشتیم و در این مدت وضعیت صادرات نسبت به سالهای گذشته بهتر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: امسال برای صادرات استان زنجان 500 میلیون دلار هدفگذاری شده است که در حال حاضر نیز از برنامه در نظر گرفته شده جلوتر هستیم.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: آخرین آماری که از گمرک دریافت کردیم میزان صادرات استان زنجان در هشت ماهه حدود 280 میلیون 500 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشتیم.

,

وی عنوان کرد: به لحاظ وزنی نیز میزان صادرات استان زنجان 143 هزار و 230 هزار تن بوده که به لحاظ وزنی نیز با افزایش 45 درصدی مواجه هستیم.

,

مسیبی با بیان اینکه در کنار صادرات محصولات صنعتی یک سری صادرات نیز در بخش کشاورزی، فرش دستبافت، خدمات، گردشگری و که مبدا تولیدات از استان بوده ولی صادرات آنها از سایر گمرکات یا سایر تجار انجام می‌شود افزود: اگر مجموع این میزان صادرات را جمع کنیم میزان صادرات استان نزدیک به 300 یا 320 میلیون دلار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه هر سال این آمار جمع بندی شده و به صورت تفکیک ارائه می‌شود و بیشتر ما در طول سال آمار گمرک را ارائه می‌کنیم افزود: این آمارها نشان می‌‌دهد اگر اتفاقی در حوزه صادرات نیفتد و یک مقدار نیز دولت در برگشت ارز دولت مساعدت کند امیداوریم بتوانیم با این شرایط برنامه صادراتی استان زنجان را محقق کنیم.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به بحث واردات ابراز کرد: عمده وارداتی که اتفاق می‌افتد نیاز کارنجات فعال در سطح استان اعم از ماشین آلات، مواد اولیه و قطعات بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه میزان کالاهای وارداتی به استان زنجان در هشت ماه نخست سال 190 میلیون دلار بوده است افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

,

مسیبی ابراز کرد: اگر بخواهیم تفسیری از این میزان کاهش واردات داشته باشیم اینکه که هیچ اتفاقی در واحد‌های تولیدی به دلیل بوجود آمدن شرایطی این در اوایل سال ایجاد شد نیفتاده و این شرایط باعث سردگمی تجار و بازرگانان در رابطه با نحوه ثبت سفارشات شد.

,

وی عنوان کرد: در بحث خروج آمریکا از برجام که دولت یک مقدار باید سامانه خود را بروزرسانی کرده و یک مقدار باید وضعیت را مدیریت می‌کرد.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: این شرایط باعث شد ما در سطح کشور در بحث واردات با کاهش مواجه شدیم ولی در بحث میزان وزنی کالاهای وارداتی افزایش داشتیم که این موضوع به واردات ماشین آلات توسط برخی از واحدهای تولیدی برمی‌گردد.

,

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات محصولات تولیدی از استان زنجان غیرنفتی است خاطر نشان کرد: بیشتر کالاهاب صادراتی کالای ساخته یا به نوعی نیمه ساخته بوده و چیزی در مورد میعانات گازی، نفت و پتروشیمی در بحث صادرات استان زنجان وجود ندارد.

,

مسیبی بیان کرد: چیزی که هدف دولت در صادرات کالاهای غیرنفتی بوده در استان زنجان 100 درصدی محقق می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه صادرات کشور با احتساب میعانات گازی 31 میلیارد است و بدون احتساب میعانات گازی 28 میلیارد بوده و همچنین میزان افزایش صادرات کالا در کشور 12 درصد است ولی در سطح استان این میزان افزایش صادرات بالای 30 درصد بوده و این نشان می‌دهد که ما به نوعی در صادرات کالا در استان با برنامه عمل کرده و وضعیت خوبی داریم.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: این آمارها نشان می‌دهد که واحد‌های صنعتی تولیدی و تجاری ما آسیب کمتری در اوایل امسال به دلیل شرایط ایجاد شده دیدند.

,

وی با اشاره به صادرات کشمش از استان زنجان بیان کرد: کشمش یکی از اقلامی که از مزیت‌های استان زنجان در بحث صادرات آن به خارج از کشور محسوب می‌شود.

,

مسیبی بیان کرد: صادرات این محصول متاثر از دو آیتم که یکی میزان تولید داخل بوده و دیگری به قیمت‌های جهانی این محصول برمی‌گردد.

,

وی عنوان کرد: هر کدام از موارد مطرح شده دچار نوسان می‌شود صادرات ما را در این حوزه با مشکل مواجه می‌کند.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از مواردی که در میزان صادرات این محصول تاثیر گذار است گران تمام شده محصول بوده که گاها قیمت صادراتی بالاتر از قیمت جهانی تمام می‌شود و این کار برای صادر کنندگان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

,

وی ابراز کرد: گران تمام شدن تولید کالاها در داخل به صادرات پایدار داخلی ضربه می‌زند که در حال حاضر دو شرکت در بحث صادرات کشمش در استان فعال هستند عمدتا این شرکت‌ها به کشورهای اروپایی صادرات دارند.

,

مسیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر از استان زنجان به 49 کشور صادرات انجام می‌شود افزود: از این تعداد حدود 7 کشور امسال به مقصد صادراتی استان افزوده شده است.

,

وی افزود: در حال حاضر بحث تحریمها تاثیر در صادرات نداشته چرا که آمار صادرات استان زنجان روند افزایش دارد هر چند در تامین مواد اولیه و جا‌به‌جایی ارز کمی تاثیر گذاشته ولی در روند صادراتی تاثیری نداشته است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد مشکلات واحدهای نساجی در تامین مواد اولیه عنوان کرد: در حال حاضر این واحد ها مشکل در تهیه مواد اولیه فکر نمی‌کنم داشته باشند و در اتفاقی که در نواسانات ارز افتاد شاید این واحد‌ها در تامین مواد اولیه در مقطعی با مشکل مواجه شدند.

,

وی خاطر نشان کرد: باید برای تامین ارز کاری انجام می‌شد که دولت سازکاری برای تامین ارز این تولیدگنندگان طراحی نکرده بودند.

,

مسیبی بیان کرد: سامانه‌های نیما و گروه بندی کالاها و ثبت سفارشات اتفاق افتاد و در مدت 4 تا 5 ماه این مشکلات نه تنها صنعتگران نساجی بلکه سایر تولید کنند و واردکنندگان را با مشکل مواجه کرد.

,

وی با اشاره به ارائه صادرات فرش از استان زنجان بیان کرد: میزان صادرات فرش از استان زنجان در حدود 10 میلیون دلار است ولی این آمار دقیقی نیست که بتواند به آن استناد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه