اخبار داغ

آخرین آمار از کاهش زندانیان غیرعمد

آخرین آمار از کاهش زندانیان غیرعمد
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با عنایت به سیاست‌های حبس‌زدای دستگاه قضاء و البته همیاری خیرین شاهد کاهش زندانیان جرایم غیرعمد به ۹۶۲۸ نفر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی در سفر به آذربایجان‌غربی با علی‌اکبر گروسی رییس کل دادگستری استان دیدار و پیرامون کاهش حداکثری زندانیان بدهکار دیه و محکومان مالی استان در روزهای باقیمانده از سال به گفتگو نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این دیدار که علی‌اکبر یساقی، نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور نیز حضور داشت، مدیرعامل این مجموعه حمایتی گفت: در قبال محکومان غیرعمد باید گفت با کاهش چند هزار نفری این بدهکاران همراه هستیم که امید است با مشارکت بیشتر نهادهای بومی در هر استان و حمایت چهره‌های هنری و ورزشی جمعیت ۹۶۲۸ نفری مددجویان موجود تا نیمه اسفند امسال به نصف کاهش یابد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه محبوسان غیربزهکار آذربایجان غربی به دلیل کمیت رتبه دهم کشوری را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این استان نیز به مانند غالب استان‌های کشور موضوع صدور چک بیشترین آمار زندانیان را به خود اختصاص داده است که امیدواریم این معضل با اصلاحات انجام شده در قانون چک رفته رفته به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. 
,
 
,
مدیرعامل ستاد دیه کشور ۹۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد را بدهکاران مالی برشمرد و اظهار کرد: از زمان اصلاح و تصویب قانون قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوب اردیبهشت ۱۳۹۵) جمعیت بدهکاران ناشی از دیات حوادث رانندگی در حال حاضر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده که همین رویه نزولی با طرح قانون جدید چک که پس از تصویب ایراد شورای نگهبان در ۱۳ آبان امسال از سوی مجلس به تصویب رسید، در آینده‌ای نه چندان دور ورودی به زندان بابت صدور اواراق تجاری چک را به حداقل ممکن برساند. 
,
 
,
دیدار با ماموستا ملا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه، ملاقات با علی‌اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، برگزاری نشست در استانداری و همچنین بازدید از کلیسای آشوری کلدانی ارومیه و صحبت با اسقف اعظم توماس میرم از دیگر برنامه‌های جولایی در این سفر استانی است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه