اخبار داغ

در دیدار با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس؛

وزیر خارجه قطر:شورای همکاری، هیچ قدرتی ندارد

وزیر خارجه قطر:شورای همکاری، هیچ قدرتی ندارد
وزیر خارجه قطر بامداد یکشنبه در دیدار با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در دوحه گفت که شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر امور خارجه عمان که شنبه شب از ابوظبی راهی دوحه شده بودند، بامداد یکشنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت خارجه قطر اعلام کرد که در این دیدار، روند شورای همکاری خلیج فارس و مسایل مورد اهتمام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
,
 
,
وزیر خارجه قطر در این نشست گفت که شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن "هیچ قدرتی ندارند» و این شورا نیاز به اصول و قوانین جدید نیاز دارد.
,
 
,
«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان و «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، شنبه‌شب در یک سفر از پیش اعلام نشده، وارد دوحه شدند.
,
 
,
بن علوی دو روز پیش به کویت برای دیدار با صباح الاحمد امیر این کشور به کویت سفر کرده بود و پس از آن به بحرین رفت و شنبه‌شب نیز از ابوظبی پایتخت امارات راهی دوحه شد.
,
 
,
بحران شورای همکاری خلیج فارس با قطع روابط دیپماتیک چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی با قطر در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید.
,
 
,
در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ همچنین تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان سعودی و سه کشور مزبور به روی قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم و ارتباط آن با ایران بسته شد.
,
 
,
چهار کشور عربی نامبرده پس از آن، ۱۳ شرط را برای احیای روابط دیلپماتیک با قطر تعیین کرده بودند که مهمترین آن قطع تمام هرگونه روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است.
,
منبع: العالم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه