اخبار داغ

مدیرکل بازرسی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی:

۱۲ درصد قانون کار به ایمنی محیط تعلق دارد /اشتغال ۲۴درصدی نیروی انسانی کشور درمعادن کرمان

۱۲ درصد قانون کار به ایمنی محیط تعلق دارد /اشتغال ۲۴درصدی نیروی انسانی کشور درمعادن کرمان
مظفری گفت : استان کرمان به علت تعدد معادن دارای بیشترین نیروی شاغل در این بخش است که نزدیک به ۲۴ درصد از کل یعنی ۱/۴ جمعیت کل شاغلین کشور د رمعادن به فعالیت می پردازند ، اما متاسفانه دو موضوع ، عدم بازسازی تجهیزات و ماشین آلات که نزدیک به ۵ دهه در حال استفاده هستند و عدم وجود تجهیزات ایمنی که باعث ایجاد حوادث کارگری می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ علی مظفری مدیرکل بازرسی وزارت کار روز گذشته در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد ایمنی کشور به میزبانی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت : ایمنی در واقع سرمایه گذاری است و سازمان بین المللی کار و انجمن بین المللی تامین اجتماعی طی مطالعه در کارگاه های دنیا به این نتیجه رسیده اند که بازگشت سرمایه در ایمنی کار تا ۵ برابر افزایش سرمایه را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیرکل بازرسی وزارت کار افزود : ایده برگزاری المپیاد ایمنی در کشور با توجه به برگزاری موفق این المپیاد در استان کرمان شکل گرفت و یکی از پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در جشن سده انجمن بین المللی کار را خواهیم داد که هر سه سال یک بار مقارن با برگزاری کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار برگزار می شود.

,

مظفری تصریح کرد: شاخص سازمان بین المللی کار در پایش عملکرد کشورهای عضو به عنوان معیار استاندارد در حوادث ناشی از کار اعلام می شود، میزان حوادث به جمعیت کارگری است.

,

وی تاکید کرد : نزدیک به ۸ سال است که روند حوادث ناشی از کار در کشور کاهشی بوده و در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش در حوادث کار منجر به فوت در کشور داشته ایم.

,

مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: آموزش ایمنی را به عنوان رکن ارتقاء ایمنی در کارگاه ها قرار می دهیم و باید مسوولان ایمنی با ارتباط با کارفرما به عنوان یک مشاور خیرخواه در ارتقاء شاخص های ایمنی در کارگاه ها اقدام کنند.

,

وی افزود: ۱۲ درصد قانون کار به موضوع ایمنی و بهداشت کار اختصاص دارد اما همچنان شاهد مرگ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر در دنیا هستیم که البته در این زمینه بیماری های کاری ۶ برابر حوادث کار است.

,

مظفری در پایان خاطر نشان کرد : استان کرمان به علت تعدد معادن دارای بیشترین نیروی شاغل در این بخش است که نزدیک به ۲۴ درصد از کل یعنی ۱/۴ جمعیت کل شاغلین می باشند اما متاسفانه دو موضوع ، عدم بازسازی تجهیزات و ماشین آلات که نزدیک به ۵ دهه در حال استفاد ه هستند و عدم وجود تجهیزات ایمنی که باعث ایجاد حوادث کارگری می شوند لذا برای افزایش بهره وری و سلامت نیروی کار نیازمند اجرای هرچه سریعتر این دو اصل در معادن هستیم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه