اخبار داغ

دادستان استان کرمان :

مطالبه گری مهم ترین رکن حقوق شهروندی است / بدرفتاری با کودکان کار دردناک ترین نمونه نقض حقوق شهروندی در کرمان بود

مطالبه گری مهم ترین رکن حقوق شهروندی است / بدرفتاری با کودکان کار دردناک ترین نمونه نقض حقوق شهروندی در کرمان بود
دادستان استان کرمان گفت : مطالبه گری مهم ترین رکن حقوق شهروندی است و تا کنون ۱۰ کارگروه در جهت حق و حقوق قانونی و مشروع مردم و در راستای حفظ حقوق شهروندی تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ دادخدا سالاری دادستان استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که مطالبه گری یکی از حقوق شهروندی است؛ اظهار داشت: ۱۰ کارگروه در جهت حق و حقوق قانونی و مشروع مردم و در راستای حفظ حقوق شهروندی تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: مبارزه با بدحجابی بخشی از کار ماست و ما نسبت به آن بی تفاوت نبوده ایم و تنها به دلیل وجود جرائم مختلف و محدود بودن توان ضابطین برخوردها کم شده است ولی در کل شعائر اسلامی تعطیل بردار نیست.

,

سالاری خاطر نشان کرد : دین مبین اسلام بر اساس آیات و روایات برای حقوق شهروندی اهمیت خاصی قائل می شود و منشور بین المللی حقوق بشر بعد از هزار سال از آیات قرآنی آمده است.

,

دادستان استان کرمان توضیح داد : نیروهای مسلح با سه نوع جرم مواجه هستند که شامل جرائم خاص نظامی و انتظامی ، جرائم عمومی و جرائم در مقام ضابط دادگستری هستند و طبق اصل ۱۷۲ قانون اصل دادسرای نظامی مختص رسیدگی به جرایم خاص نظامی هستند و جرائم عمومی در دادسرای عمومی رسیدگی می شود .

,

وی ابراز داشت : بخشی از حقوق شهروندی گردش شفاف اطلاعات است ولی باید یک مرزی قائل شد تا به بهانه نقد تخریب صورت نگیرد و عقیده حاکمیت بر این است.

,

سالاری ابراز داشت: جرائمی که در فضای مجازی رخ می دهند بیشتر جنبه عمومی دارند و به حقوق عامه مردم خدشه وار می شود و دادسرا در این زمینه ورود پیدا می کند.

,

سالاری افزود : به برکت نظام جمهوری اسلامی افراد دارای حق شدند و برای یک متهم که امنیت جامعه را در خطر می اندازد در مرحله تحقیقات مقدماتی بیش از ۴۰ حق قائل شده است .

,

دادستان استان کرمان با بیان این که در هر بازرسی با حداقل ۲ پرونده در خصوص حقوق شهروندی مواجه می شویم ؛ گفت : ظرف یک ماه گذشته سه مورد جرم در خصوص کودکان کار وجود داشته است و در این رابطه قانون کار و رفاه اجتماعی باید ورود پیدا کند و در خصوص حقوق شهروندی هیچ خلاء قانونی وجود ندارد .

,

وی عنوان داشت : معاونت رصد و پیمایش فضای مجازی در دادسرای استان ایجاد شده است که به جرائم عمومی ورود پیدا می کنند و بخشی نیاز به شاکی خصوصی دارد که شکایت می توانند رسیدگی کنند .

,

سالاری خاطر نشان کرد : ما مدافع حق و حقوق همه افراد جامعه هستیم و کاری به ملیت افراد نداریم و از حق قانونی افراد دفاع می کنیم ولی در برخی موارد حق و حقوق فرد با جامعه در تعارض است پس باید حق و حقوق جامعه مورد توجه قرار گیرد .

,

دادستان استان کرمان در پایان گفت : بدرفتاری پیمانکار شهرداری با کودکان کار در کرمان از جمله دردناک ترین نقض حقوق شهروندی در استان بود .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه