اخبار داغ

در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان غربی مطرح شد؛

ایجاد اتاق مشترک ایران و ترکیه در ارومیه/ برخورداری از استاندارد شرط اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

ایجاد اتاق مشترک ایران و ترکیه در ارومیه/ برخورداری از استاندارد شرط اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان غربی با حضور جمعی از صادرکنندگان استان و مسئولان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان غربی که در سالن همایش های اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امسال صادرات از گمرک های استان به بیش از یک میلیارد تن رسیده که ارزش ریالی کالاهای صادر شده ۸۱۸ میلیون دلار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

جعفر صادق اسکندری افزود: انواع محصولات فلزی و صنایع غذایی جز محصولات صادراتی از آذربایجان غربی به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، افغانستان است.

,

وی بیان کرد: هدف گذاری ما برای سال جاری صادرات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری انواع محصولات بوده که این رقم تا پایان سال جاری تحقق می یابد.

,

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: تنها راه حل نجات کشور از مشکلات پیش روی اقتصادی تولید مبتنی بر صادرات و رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

,

وحید مرندی مقدم با اشاره به اینکه تولید مبتنی برصادرات نیازمند رعایت استاندارهای لازم است افزود: بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی برای توسعه صاردات بسیار مهم است و باید در ابتدا استانداردها به درستی در جامعه شناخته شوند و سپس گسترش تولیدات بر اساس همین استانداردها صورت گیرد.

,

وی بیان کرد: تاکید شعار اقتصاد مقاومتی رعایت استانداردها در تولیدات است و تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند تا فعالیت های خود را بر اساس استاندارد ملی اجرا کنند و باید تمام فعالیت ها بر اساس استانداردها تدوین و سپس وارد بخش عملی و اجرایی شود.

,

وی با اشاره به اینکه گره خوردن اقتصاد کشور به نفت باعث شده تا از این طریق تحت فشار قرار گیریم، افزود: اگر از اول انقلاب تولید و صادرات به نحو احسن و با برنامه صورت می گرفت امروز هم کالای مورد نیاز داخلی تامین می شد و هم وابستگی به نفت وجود نداشت.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه این استان یک ششم پایانه های کشور را در اختیار دارد، گفت: با راه اندازی پایانه خوی قابلیت و ویژگی های این استان افزایش می یابد و باید از این فرصت در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی استفاده کرد.

,

رضا حسینی ادامه داد: برای بالا بردن سطح درآمد منطقه های تجاری سازی را در آذربایجان غربی شروع کردیم که در این بین صادرات نهاده های دامی و واردات دام زنده یکی از ظرفیت هایی مرزی بودن این استان است.

,

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش سرمایه گذاری خارجی کسب کرده است، بیان کرد: کشورهای عراق، ترکیه، چین، آلمان و هند به عنوان کشورهای مقصد برای افزایش مراودات با آذربایجان غربی انتخاب شدند تا بتوان این استان را به قطب تامین کالا و خدمات در کشور تبدیل کرد.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استانی کردن مدیریت اجرایی کشور راه کار حل مشکلات اقتصادی در مناطق مختلف کشور است، اضافه کرد: باید رسیدگی به مشکلات اقتصادی به صورت استانی باشد و در این صورت می تواند مشکلات فعالان اقتصادی و صادرات و واردات را با ارتقای فضای کسب و کارحل و فصل کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این مراسم، با تاکید بر هدف گذاری برای توسعه روابط با چین و آلمان با هدایت استاندار در سال آینده، اظهار داشت: اقتصاد شفاف ابزاری برای موثر بودن ارتباطات بین الملل است.

,

حسن انتظار با اشاره به برخی از مشکلات موجود در حوزه استاندارد و به خصوص استاندارد غذا ابراز کرد: تقلب در تبلیغات رسانه ملی برای مواد غذایی همانند رب گوجه خانگی از جمله این مشکلات بوده و باید برای استاندارد ۹ گانه محصولات چاره اندیشی شده و موارد لازم برای استاندارد را رعایت کنیم.

,

وی تاکید کرد: با هماهنگی به عمل آمده اتاق مشترک ایران و ترکیه از تبریز به ارومیه منتقل می شود که نیازمند عضویت اعضا برای انجام مبادلات بهتر است

,

گفتنی است تجلیل از ۱۱ واحد نمونه کیفی استاندار و ۲۷ صادرکننده نمونه از دیگر برنامه های این همایش بود.

,

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

,

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۲۷۶ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه