اخبار داغ

در سمینار معرفی پایه های اصلاح شده جدید درختان میوه عنوان شد؛

تولید ۹۳۰ هزار تن محصولات زراعی در میاندوآب/ اقتصاد میاندوآب وابسته به بخش کشاورزی است

تولید ۹۳۰ هزار تن محصولات زراعی در میاندوآب/ اقتصاد میاندوآب وابسته به بخش کشاورزی است
معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از ۹۳۰ هزار تن محصول در سال زراعی گذشته در شهرستان میاندوآب تولید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی امروز در سمینار «معرفی پایه های اصلاح شده جدید درختان میوه و مزایای استفاده از آن در پروژه اصلاح، احیا و جایگزینی باغات» اظهار کرد: حفاظت از منابع تولید و پایداری تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در این شهرستان، افزود: با وجود محدودیت های طبیعی، کاهش نزولات جوی، خسارت ناشی از عوامل غیرمترقبه و کاهش ۳۲ درصدی حق آبه بخش کشاورزی شهرستان نسبت به سال ۹۳، با تلاش کشاورزان زحمتکش منطقه و توصیه های فنی و مشاوره های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، منجر به تثبیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی شد.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال  شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: میاندوآب به عنوان قطب تولید نهال کشور، در تولید نهال در سطح کشور صاحب برند است.

,

دیانتی تصریح کرد: بیش از ۹۳۰ هزار تن محصول در سال زراعی گذشته در شهرستان میاندوآب تولید شده است.

,

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: از ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان میاندوآب نزدیک به ۱۳ هزار هکتار مربوط به سطح زیر کشت محصولات باغی است.

,

وی گفت: هرگونه تغییر در کشت منطقه مستلزم زمینه سازی جهت پذیرش فرهنگ تولید همسو با برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای کاهش مصرف آب آبیاری است.

,

دیانتی هم چنین از فعالیت بخش باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام گرفته خوشبختانه بخش باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب به زودی فعالیت خود را شروع می کند که امیدواریم شاهد انتقال نتایج علمی و پژوهشی محققین به بهره برداران و توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان باشیم.

,

در ادامه این سمینا لطفعلی ناصری، عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه، با تشریح مزایا، روش تولید و تکثیر پایه های رویشی جدید در درختان میوه، گفت: زود باردهی، پرباری و عملکرد بالا، سازگاری با اقلیم و خاک منطقه و مقاوم بودن به بیماری های شایع منطقه از مزایای کشت پایه های رویشی است.

,

وی ادامه داد: در این پایه ها بازدهی مصرف آب نسبت به پایه های بذری ۲ برابر است و سال آوری ندارند.

,

وی از پرداخت یارانه به نهال کاران و باغداران برای تهیه نهال رویشی توسط جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: جهت موفقیت نهالکاران منطقه، دستیابی آنان به تکنولوژی و علم تولید پایه های رویشی الزامی است.

,

ناصری  با اشاره به نحوه اجرا و مزایای روش آبیاری زیر سطحی در باغات، افزود: در این روش آبیاری، آب توسط لوله هایی در زیر سطح زمین بطور مستقیم در اختیار ریشه درختان قرار می گیرد و از تبخیر آب از سطح خاک جلوگیری می شود و راندمان آب آبیاری در حد قابل توجهی افزایش می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه