اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

استان‌شدن خراسان‌جنوبی از برکات انقلاب اسلامی است/ گسترش آموزش عالی بعد از انقلاب

استان‌شدن خراسان‌جنوبی از برکات انقلاب اسلامی است/ گسترش آموزش عالی بعد از انقلاب
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی که برای خراسان‌جنوبی بسیار مهم است، جداشدن جنوب‌خراسان از خراسان بزرگ و مستقل‌شدن استان خراسان‌جنوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون برکات انقلاب در استان خراسان جنوبی و به ویژه حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرهای بیرجند، قاین، طبس و سایر شهرهای استان، شهرهای دور افتاده و ناشناخته‌ای بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون برکات انقلاب در استان خراسان جنوبی و به ویژه حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرهای بیرجند، قاین، طبس و سایر شهرهای استان، شهرهای دور افتاده و ناشناخته‌ای بود.,

 

,

استان‌شدن خراسان‌جنوبی از برکات انقلاب اسلامی است

, استان‌شدن خراسان‌جنوبی از برکات انقلاب اسلامی است, استان‌شدن خراسان‌جنوبی از برکات انقلاب اسلامی است,

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی که برای خراسان‌جنوبی بسیار مهم است، جداشدن جنوب‌خراسان از خراسان بزرگ و مستقل‌شدن استان خراسان‌جنوبی است.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان‌شدن خراسان‌جنوبی باعث شد همه شهرستان‌ها از این موضوع تا حدودی بهره‌مند شوند که اگر این بهره‌مندی افزایش داشته باشد، برای پیشرفت بیشتر استان مؤثر خواهد بود.

,

 

,

گسترش آموزش عالی بعد از انقلاب

, گسترش آموزش عالی بعد از انقلاب, گسترش آموزش عالی بعد از انقلاب,

امیرحسنخانی با اشاره به گسترش آموزش عالی در خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: قبل از انقلاب در بسیاری از شهرستان‌هایی که اکنون دانشگاه دارد، دانشگاه نبود؛ برای نمونه در شهرستان‌های سرایان و بشرویه که قبل از انقلاب دو بخش جداگانه بود، دانشگاه وجود نداشت.

,

 

,

وی اظهار کرد: هم‌اکنون آموزش عالی توسعه پیدا کرده و تمام شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده، دانشگاه دارد و این از برکات خوب انقلاب اسلامی است.

,

 

,

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمان وظیفه ما این است که بهره‌وری از دانشگاه را بالا ببریم یعنی دانشگاه‌ها باید بتوانند مشکلات مردم را در منطقه حل کنند.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات در منطقه برنامه‌‌ریزی کنند، گفت: باید تولید ناخالصی داخلی افزایش پیدا کند تا بهره‌وری استان بالا رفته و این مسئله بسیار مهمی است.

,

 

,

استفاده از امکانات در راستای بهره‌وری بیشتر

, استفاده از امکانات در راستای بهره‌وری بیشتر, استفاده از امکانات در راستای بهره‌وری بیشتر,

وی خاطرنشان کرد: شهر بیرجند به عنوان مرکز استان نیز هم‌اکنون امکاناتی دارد که قبل از انقلاب نداشت و تعداد دانشجویان آن بسیار پایین بود اما همه این اتفاقاتی که افتاده بعد از انقلاب بود. حال باید تلاش کرد که این امکانات منجر به رونق اقتصادی و بهره‌وری بیشتر شود که هم‌اکنون در این خصوص کمی نقص داریم.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امیدوارم این نقص را جبران کنیم، گفت: در نهایت اتفاقات خوبی بعد از انقلاب افتاده هرچند که اعتقاد بر این بوده که می‌تواند اتفاقات بهتری نیز بیفتند.

,

 

,

امیرحسنخانی بیان کرد: هنوز پس از گذشت بیش از 10 سال از استان‌شدن خراسان‌جنوبی، به این استان نسبت به برخی استان‌ها توجه کافی نشده که شاید یکی از دلایل، عدم‌نشان‌دادن و رساندن استعداد و توانمندی‌های خودمان به گوش مسئولان است.

,

 

,

وی گفت: شاید اشکال دیگری که باعث شده خراسان‌جنوبی به پیشرفت خوبی نرسد و انتهای جدول باشد، محجوب‌بودن مردم استان باشد که هیچ وقت مطالبات خود را فریاد نمی‌زنند و همیشه تلاش می‌کنند با احترام درخواست‌های خود را مطرح کنند.

,

 

,

دوبانده‌شدن جاده‌ها، ایجاد مراکز خدمات درمانی و دانشگاه‌ها از برکات انقلاب اسلامی است

, دوبانده‌شدن جاده‌ها، ایجاد مراکز خدمات درمانی و دانشگاه‌ها از برکات انقلاب اسلامی است, دوبانده‌شدن جاده‌ها، ایجاد مراکز خدمات درمانی و دانشگاه‌ها از برکات انقلاب اسلامی است,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مجموع اتفاقات خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم، اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاها، آسفالت و دوبانده شدن جاده‌ها، راه‌افتادن شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرها، وجود مراکز درمانی متعدد و سایر موارد همه از برکات انقلاب در خراسان‌جنوبی است.

,

 

,

امیرحسنخانی بیان کرد: در شهرستان طبس هم‌اکنون در زمینه راه‌آهن، فرودگاه و معادن زغال‌سنگ شاهد پیشرفت هستیم و در جاده‌ها دارای یکسری مشکلاتی هستیم که امیدوارم این مشکلات نیز با تلاش مسئولان بزودی برطرف شود.

,

 

,

وی افزود: در شهرستان فردوس راه‌ها درحال دوبانده شدن است، دانشگاه‌های زیادی شکل گرفته و آغاز بکار کرده و مراکز خدمات درمانی مختلفی پس از طرح تحول سلامت ایجاد شده که امیدورام باقی‌مانده تجهیزات بیاید و کار انجام شود که همه این‌ها را می‌توان از برکات انقلاب در این منطقه برشمرد.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده یعنی بشرویه، سرایان و طبس مراکز درمانی نیاز به توجه دارد اما مراکز درمانی در فردوس نیاز به تجهیز بیشتر دارد.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان این‌که بعد از انقلاب اتفاقات خوبی افتاده و مردم شاهد اتفاقات هستند، اظهار کرد: بسیاری از امکانات از جمله اینترنت، فضا و رسانه مجازی قبل از انقلاب معنایی نداشت که هم‌اکنون وجود دارد اما به اعتقاد بنده هنوز جای کارکردن بیشتر در این زمینه وجود دارد که باید برای ارائه خدمات بهتر تلاش شود.

,

 

,

پیشرفت در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

, پیشرفت در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی, پیشرفت در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی,

وی با اشاره به پیشرفت در بخش کشاورزی بعد از انقلاب، گفت: در بخش کشاورزی در این منطقه جای کارکردن بیشتری وجود دارد تا بتوان بهره‌وری را افزایش داد.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نمونه آب قنات بلده فردوس که برای مصارف کشاورزی مورد استفاده است، از مسیرهای خاکی عبور داده می‌شود که این موضوع در استانی که بی‌آبی غوغا می‌کند کار مناسبی نیست.

,

 

,

امیرحسنخانی با اشاره به سه شهرستان دیگر حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: عدم بهره‌وری مناسب از آب در این شرایط خشکسالی در این مناطق وجود دارد که باید تلاش کرد با بهره‌وری مناسب از آب، سطح زیرکشت را افزایش داد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی که در دوران انقلاب جزو خراسان بزرگ بود، بعد از انقلاب و هم‌اکنون که استانی مستقل شده، پیشرفت‌های زیادی داشته و ان‌شاء‌الله بعد از این با تلاش مسئولان شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این استان نوپا باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه