اخبار داغ

آرامش، مودت و محبت؛ مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی اسلامی

آرامش، مودت و محبت؛ مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی اسلامی
امام جمعه بروجن با تشریح سبک زندگی اسلامی در بیان قرآن اظهار کرد: آرامش، مودت و محبت میان اعضای خانواده را از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‎الاسلام علیرضا هراتی‌مطلق، امام جمعه بروجن در گفت‌وگویی از چهارمحال و بختیاری، با استناد به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»، اظهار کرد: برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی باید به آموزه‌های قرآن به‌عنوان قانون اسلام مراجعه شود و با توجه به این آیه شریفه، زن و مرد در خانواده باید مایه آرامش هم باشند و عشق و مهربانی را در خانواده و میان تمام اعضا جاری و ساری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هراتی‌مطلق با بیان اینکه زن و شوهر باید مایه آسایش و آرامش یکدیگر باشند، افزود: توجه به نظرات و دیدگاه‌های طرفین باید قانون مستحکم زندگی مشترک باشد تا طرفین از لحاظ روحی و روانی بیمه شوند.
این کارشناس دینی در استان در بیان اهمیت عشق و ارادت میان اعضای خانواده، به‌ویژه زن و شوهر به تبلور این عشق در وجود مبارک ائمه(ع) اشاره کرد و گفت: از حضرت امام حسین(ع) روایت است که ایشان درباره سکینه و مادرش رباب و خانه‌ای که آن دو در آن زندگی می‌کردند شعری سرود و فرمود: من به راستی خانه‌ای را که سکینه و مادرش رباب در آن باشند، دوست دارم.
وی اضافه کرد: در اهمیت «محبت و مهربانی» همین بس که تا محبت نباشد عشق و آرامش هم نمی‌تواند در میان اعضای خانواده و در زندگی اسلامی حاکم باشد.
هراتی‌مطلق با اشاره به سبک زندگی امروزی، به دو پدیده مهم جامعه دینی امروز اشاره و تأکید کرد: «اشتغال زنان» و «بداخلاقی و بی‌اخلاقی» دو عامل مهم به چالش کشیده شدن زندگی اسلامی است.
وی تصریح کرد: در خانواده‌های امروزی بنا به اقتضائات اقتصادی، زن و شوهر شاغلند و ساعات کمی در طول شبانه‌روز فرصت باهم بودن دارند، حال آنکه در خانه علوی، به عنوان الگوی عملی سیره زندگی اسلامی، کارهای بیرون از منزل برعهده امیرالمؤمنین(ع) بود و کارهای درون منزل را حضرت زهرا(س) انجام می‌دادند.
نماینده ولی فقیه در بروجن در بیان نقش محوری زن در خانواده به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کرد و گفت: ایشان در بیاناتشان همواره به جایگاه بسیار اساسی و رفیع زن تأکید دارند و از نگاه ایشان، بهترین شغل برای زنان، شغل مادری است.
هراتی‌مطلق با اشاره به وجود پرونده‌های پرشمار در دادگاه‌های خانواده به‌دلیل مسائل اخلاقی زوجین، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها از سبک زندگی غربی الگوبرداری می‌کنند و متأسفانه شاهد عدم پایبندی اعضای خانواده به اسلام و بروز مشکلات اخلاقی فراوان هستیم که بنیان خانواده را متزلزل کرده است.

,
,
,
,
,
,
,

منبع:ایکنا
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه