اخبار داغ

یک هنرمند عرصه موسیقی؛

موسیقی سنتی حمایت می خواهد/ موسیقی ایرانی با شعر ایرانی معنا دارد

موسیقی سنتی حمایت می خواهد/ موسیقی ایرانی با شعر ایرانی معنا دارد
یک استاد موسیقی با بیان اینکه موسیقی سنتی حمایت می خواهد، گفت: موسیقی ایرانی با شعر ایرانی معنا دارد و ادبیات ما هم توأم با هنر است که این‌ها با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند اما متأسفانه ذائقه شنیداری مردم در حال تغییر است، یعنی هر کسی حوصله و یا فرصت شنیدن موسیقی ایرانی را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به فعالیت خود در عرصه هنر موسیقی سنتی، اظهار کرد: بنده در حال حاضر به‌عنوان کارشناس هنرهای تجسمی از سال 72 همزمان با تحصیل در تهران بصورت جدی در کلاس‌های تار شرکت کرده و نزد استادانی چون عطاجنگوک، زیداله طلوعی، داریوش طلایی آموزش دیده‌ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, افع ,

وی اضافه کرد: از سال 76  آموزش تار و سه‌تار را در شهرستان با حضور علاقه‌مندان و با توجه به پیشنهاد مرحوم استاد جنگوک در محل اداره ارشاد شروع و در سال 86 با دریافت مجوز، آموزشگاه موسیقی عارف را در اسدآباد تأسیس کردم.

,

این هنرمند در عرصه موسیقی با بیان اینکه از سال 89 تاکنون هر ساله کنسرت موسیقی با شکل‌گیری گروه حافظ در شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این گروه در جشنواره‌های موسیقی رتبه‌ها و عناوین مختلفی را دریافت کرده است.

,

وی به عشق و علاقه خود در ساخت تار و کمانچه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارگاه خانگی برای سازسازی دایر کرده‌ام و تاکنون تارهایم در داخل کشور به‌طور محدود و تعدادی در سلیمانیه تحویل دوستداران این ساز شده است.

,

 

,

ذائقه شنیداری مردم در حال تغییر است

, ذائقه شنیداری مردم در حال تغییر است, ذائقه شنیداری مردم در حال تغییر است,

سجادی با بیان اینکه موسیقی ایرانی صرفاً با شعر ایرانی معنا دارد و ادبیات ما هم توأم با هنر است که این‌ها با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند، تصریح کرد: متأسفانه ذائقه شنیداری مردم در حال تغییر است، یعنی هر کسی حوصله و یا فرصت شنیدن موسیقی ایرانی را ندارد.

,

این کارشناس عرصه موسیقی با تأکید بر اینکه رشد موسیقی ایرانی و یا همان سنتی باید از مدارس آغاز شود، افزود: آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما باید انجام شود چرا که نسل امروز با موسیقی صرف ایرانی غریب هستند.

,

وی با بیان اینکه اداره ارشاد اسدآباد حمایت معنوی و همکاری خوبی با ما دارد، افزود: البته بیشترین مشکلات در حوزه منابع مالی است که آن‌ها نمی‌توانند  در این زمینه کمکی داشته باشند.

,

سجادی با بیان اینکه طی ده سال گذشته اوضاع کمک مالی و برپایی جشنواره در اسدآباد بهتر بود، گفت: انتظار می‌رود که مسئولان از گروه‌های موسیقی سنتی حمایت کنند و به آن‌ها در مناسبت‌های مختلف بها دهند و تأمین مالی کنند.

,

 

,

موسیقی پاپ به شرط ارائه محتوای خوب

, موسیقی پاپ به شرط ارائه محتوای خوب, موسیقی پاپ به شرط ارائه محتوای خوب,

وی در خصوص برگزاری کنسرت‌های پاپ در سطح شهرها نیز، گفت: همه نوع موسیقی برای مردم باید مدنظر قرار گیرد اما صرفا به شکلی نباشد که به یک نوع موسیقی بها داده شود.

,

این هنرمند در عرصه موسیقی گفت: موسیقی پاپ نیز موسیقی خوبی است اما به‌ شرط ارائه محتوای خوب و مناسب و اینکه شبیه کف روی آب نباشد.

,

 

,

شب های شعر  در اسدآباد برگزار نمی شود

, شب های شعر  در اسدآباد برگزار نمی شود, شب های شعر  در اسدآباد برگزار نمی شود,

وی با بیان اینکه موسیقی سنتی حمایت می‌خواهد، ادامه داد: وقتی گروهی موسیقی اجرا می‌کند نیاز است که ارگان‌های فرهنگی و هنری از آنان حمایت کنند به‌خصوص در شهرهای کوچکی مانند اسدآباد که مردم توان خرید بلیت و حضور در کنسرت‌ها را ندارند.

,

سجادی گفت: در اسدآباد شب‌های شعری برگزار نمی‌شود که افراد فعال در عرصه موسیقی بتوانند ایده فکری خوبی تولید کنند و یا ایده های خود را مطرح کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد استعدادهای خوب هنری در زمینه موسیقی وجود دارد، بیان کرد: برگزاری جشنواره می‌تواند فرصت شناسایی این استعدادها را به ما بدهد.

,

این استاد موسیقی خاطرنشان کرد: در عرصه موسیقی محلی افرادی در اسدآباد بوده‌اند اما کتابی که تاریخچه مدونی از موسیقی در اسدآباد داشته باشد، نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه