اخبار داغ

ارائه الگوی توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج

ارائه الگوی توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج
نشست علمی دانشگاهی با موضوع «ارائه الگوی توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج» در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست علمی دانشگاهی با موضوع «ارائه الگوی توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج» با حضور قاسمی شوب، دبیر علمی و مدیر نشست، محمود حاجیلویی، مسئول مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، محمد ازگلی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، محمد ادریسیان، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه امام حسین(ع)، محمد صادق برادران، مدرس درس کارآفرینی در دارالقرآن ها و مؤسسات قرآنی، محسن قربانیان، مدرس درس راهکارهای توسعه و ارتقاء جلسات خانگی قرآن، مسئول شبکه سازی و رصد دارالقرآن سازمان بسیج و مدیر دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قاسمی شوب، دبیر علمی و مدیر نشست، هدف این نشست علمی را فراهم نمودن شرایط به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج در سطح کل کشور معرفی نمود و در ادامه بیان داشت: مدیر دارالقرآن به عنوان شاخص ترین عامل انسانی، نقش بسیار مهمی در تأمین اهداف مجموعه قرآنی ایفا می نماید و  به واسطه پیشرفتِ حوزه های علم و تکنولوژی و تحولات فرهنگی، همواره با شرایط جدیدی مواجه می شود که به منظور هماهنگی با آن، نیازمند کسب معلومات و مهارت های ویژه ای است.

,

وی ادامه داد: بنابراین تقویت و ارتقای دانش و مهارت های مدیران دارالقرآن ها، بسیار ضروری و با اهمیت است. باید توجه داشت که بالا بردن سطح کیفی و کمی فعالیت دارالقرآن ها تحت تأثیرِ مستقیم نحوه مدیریت آن بوده و این مهم بدون برنامه و حمایت های آموزشی محقق نخواهد شد. لذا دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این راستا دوره های توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج را طراحی نموده است.

,

محمود حاجیلویی مسئول مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، با تاکید براینکه نشست علمی تخصصی با حضور اساتید طراح دوره، اساتید مدرس و مدیرانِ ارشد دارالقرآن های سپاه، نقش به سزایی در راستای ارتقای برنامه ها در این حوزه خواهد داشت تصریح کرد: طراحی و برگزاری دوره های آموزشی بر پایه نتایج مطالعات فرهنگی- قرآنی و ماحصل پژوهش های علمای مدیریت، ضمن تلفیق با تجربیات مدیرانِ خبره قرآنی، نقش به سزایی در توانمندسازی و ارتقای مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج خواهد داشت. برهمین اساس مرکز علم و فناوری مطالعات فرهنگی و اجتماعی سپاه، کارگاه هایی به منظور توانمندسازی و بالندگی مدیران دارالقرآن‌های سپاه و بسیج در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت های مورد نیاز ایشان جهت ایفای هرچه بهتر مأموریت ها طراحی نموده است.

,

در ادامه محمد ازگلی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری کارگاه های توانمند سازی مدیران دارالقرآن ها، بیان کرد: دانشگاه جامع امام حسین(ع) ضمن فراهم نمودن شرایط تدوین نقشه راه قرآنی سپاه، به دنبال توسعه فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در سپاه و جامعه است.

,

محمد ادریسیان، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه ضمن ارائه پیشنهاداتی در راستای ارتقای طرح کارگاه های توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سپاه و بسیج، آشنایی مدیران دارالقرآن ها با فعالیت ها و تخصص های قرآنی را یکی از پیش نیازهای لازم برای ایشان معرفی و تأکید نمود که باید جلسات قرآن خانگی را در جمع خانواده پاسداران إحیا کرد.

,

 همچنین محمد صادق برادران، مدرس درس کارآفرینی در دارالقرآن ها و مؤسسات قرآنی، ضمن ارائه راهکارهایی در زمینه استقلال مالی مؤسسات قرآنی، بر ضرورت استفاده از ابزار و تکنولوژیِ روز در فعالیت دارالقرآن ها تأکید و لزوم توجه به تفاوت های مخاطبان در آموزش های دوره های توانمندساز مدیران دارالقرآن ها را امری ضروری برشمرد.

,

  محسن قربانیان؛ مدرس درس راهکارهای توسعه و ارتقاء جلسات خانگی قرآن، از دیگر سخنرانان این نشست بود و ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت توسعه فرهنگ جلسات خانگی قرآن، پیشینه و تاریخچه این جلسات را تبیین نمود و گفت: با اشاره به کارکردهای ویژه ای که جلسات خانگی قرآن دارد، راهبردها و راهکارهایی به منظور توسعه و ارتقای جلسات خانگی قرآن باید روشن شود.

,

 خسروی؛ مسئول شبکه سازی و رصد دارالقرآن سازمان بسیج ضمن اشاره به پیشینه فعالیت های انجام شده در دارالقرآن سازمان بسیج، یکی از مهم ترین نیازهای مدیران دارالقرآن ها را آشنایی با راهکارهای استقلال مالی، شبکه سازی و  امور تشکیلاتی معرفی کرده و برگزاری کارگاه های توانمند سازی مدیران را یکی از مهم ترین نیازها و ضرورت ها معرفی  و در ادامه طرح قرآنی صراط که در دارالقرآن سازمان بسیج در حال اجرا است را تبیین نمود.

,

  ملاباشی؛ مدیر دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه ضمن اشاره به تأسیس و ابلاغ مجموعه دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه از سال 1397، برگزاری دوره های دانش و مهارت افزایی مدیران دارالقرآن ها را گامی مهم در راستای توانمندسازی مدیران دانستند. ایشان مهم ترین برنامه های دارالقرآن سازمان فرهنگی خانوده سپاه را آموزش های حضوری، غیرحضوری و خود خوان قرآن کریم، آموزش در مهدهای قرآن، پشتیبانی از هیئات و محافل قرآنی و برگزاری دوره های تربیت معلم قرآن کریم معرفی نمود.

,

منبع:مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه