اخبار داغ

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

عزم راسخ مدیران استانی مهمترین عامل موفقیت پارک های علم و فناوری / کارآفرینی با نوآوری عجین است

عزم راسخ مدیران استانی مهمترین عامل موفقیت پارک های علم و فناوری / کارآفرینی با نوآوری عجین است
قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم عزم راسخ مدیران استانی را دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری در برخی استان ها عنوان کرد وگفت: آنچه که امروز در اصفهان رخ داده تنها به دلیل حمایت، و مطالبه گری مسئولین استانی اصفهان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسبلان‌ما، مهدی کشمیری  عصر امروز در جمع مسئولان و دست اندرکاران علم و فناوری استان اردبیل به تبیین ماموریت ها  و وظایف پارک های علم و فناوری پرداخت و گفت: پارک های علم و فناوری در واقع منشأ اثر و تاثیر در ابعاد مختلف ملی و منطقه ای هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به رویکرد جدید  وزارت علوم پرداخت و گفت: ادبیات امروز وزارت علوم با گذشته فرق کرده است چراکه نیاز امروز ما  متفاوت با نیاز های گذشته است.

,

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری فناوری وزارت عتف با بیان اینکه رفع دغدغه های جامعه، امروز اولویت اصلی دانشگاه ها در کنار تولید علم است گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و کاردان، فراهم کردن زمینه های اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و بهره برداری از پژوهش دغدغه مند از ویژگی های یک دانشگاه خوب در برهه فعلی است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه دانشگاه MIT با دانشگاه های کشور پرداخت و گفت: ایجاد 2000 میلیارد تومان ثروت  این دانشگاه برای آمریکا موجب شده است که این کشور به دوازدهمین قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شود.

,

کشمیری با بیان اینکه دانشگاه های ما نیز باید به این ادبیات ورود پیدا کنند گفت: پارک های علم و فناوری نقش به سزایی در تحقق این هدف دارند چراکه با پشتیبانی از دانشجویان خلاق  و تبدیل ایده های کاربردی به شرکتهای دانش بنیان  و تجاری سازی ایده ها و تفکر ها می توانند با ایجاد یک اقتصاد پویا مبتنی در دانش و فناوری در محقق کردن این آرمان نقش به سزای ایفا کنند.

,

وی از پارک های علم و فناوری بعنوان معدود مراکزی در کشور نام برد که  دستخوش مناقشه های سیاسی نیستند و گفت: از بدو تاسیس پارک های علم و فناوری در کشور تاکنون همه گروه ها متفق القول از این ظرفیت مهم حمایت کرده اند.

,

کشمیری در ادامه سخنان خود به بحث کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: امروز مهمترین مبحث زیر بنا و زیرساخت درکشور متوجه امر کارافرینی است چراکه کارآفرینی با نوآوری و فن آوری عجین شده است.

,

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه پارک های علم  و فناوری در واقع حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت هستند گفت: برای داشتن یک پارک موفق و خوب همه باید تلاش کنیم و در این میان مسئولین استانی نقش مهمی دارند چراکه بها دادن به پارک های علم و فناوری و مطالبه گری در این خصوص در واقع چرخهای توسعه و پیشرفت استان ها در زمینه های مختلف را تندتر به حرکت در می اورد.

,

وی رسالت پارک علم و فناوری را در ایجاد ثروت ارزش افزوده دانست و گفت: ایجاد سروت از ادبیات های پارک علم و فناوری در استان ها اسیت.

,

کشمیری در ادامه سخنان خود به سابقه مدیریتی خود در پارک علم و فناوری اصفهان و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ایجاد  اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری از مهمترین اهداف راه اندازی پارک های علم و فناوری در استان ها است.

,

وی عزم راسخ مدیران استانی را دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری در برخی استان ها عنوان کرد وگفت: آنچه که امروز در اصفهان رخ داده  تنها به دلیل حمایت، پشتیبانی و مطالبه گری مسئولین استانی اصفهان از مراکزکشوری بوده است.

,

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به سختی های مدیریت در پارک علم و فناوری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه  مدیریت پارک علم و فناوری یک مدیریت بدون زمان است گفت: برای خدمت در این مرکز مهم علمی باید شبانه روز تلاش کرد چراکه لحظه ای غفلت، باعث عقب ماندگی خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه مدیریت پارک علم و فناوری یکی از مهمترین عوامل موفقیت پارک است، گفت:  تعامل با ذینفعان در این خصوص از نکات بسیار مهم موفقیت پارک و علم و فناوری است.

,

کشمیری در پایان سخنان خود به شاخصه ها و خصوصیات یک پارک علم و فناوری موفق اشاره کرد و گفت: همجواری با دانشگاه اصلی و با کیفیت، واقع شدن در منطقه جذاب شهر  و مسکونی بودن اطراف پارک، داشتن اقتصاد قوی و فراهم بودن زیرساخت ها از جمله شاخصه های پارک های علم و فناوری خوب و موفق هستند.

,

وی به لزوم همجواری پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان داده اند که 40درصد پارک های علم و فناوری دیوار به دیوار دانشگاه ها بودند و 38 درصد مابقی نیز در فاصله 5 کیلومتری هم قرار داشتند بنابراین همجواری با دانشگاه خوب و باکیفیت از عوامل مهم موفقیت پارک های علم و فناوری در کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه