اخبار داغ

چهل سالگی انقلاب/7

صدور سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی در 40 سال بعد از انقلاب/ استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان

صدور سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی در 40 سال بعد از انقلاب/ استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به عملکرد حوزه منابع طبیعی در 40 سال بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در این مدت برای 98 درصد از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان به سطح 130 هزار هکتار طی 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی و طبیعی در مدت زمان یاد شده صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: ضمن ارائه گزارشی از خدمات و اقدامات صورت گرفته در بخش های این اداره کل به وسعت 2 میلیون و 200 هزار هکتاری استان اشاره و اظهار کرد: 56 درصد از این وسعیت یاد شده مربوط به منابع ملی و طبیعی می باشد.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طی 40 سال، برای 98 درصد از اراضی ملی و طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است، عنوان کرد: طی سالهای 96 و 97 در حوزه کاداستر اراضی و تهبیه اسناد تک برگی و اصلاح حدود اراضی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

,

وی ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب در بخش جنگل اظهار کرد: در این مدت عملیات مربوط به تعیین ذخیره گاه جنگلی به سطح بیش از 2 هزار و 954 هکتار صورت گرفته است.

,

آقاجانلو با اشاره به سطح یک هزار و 71 هکتاری پارکهای احداث شده در استان زنجان، میزان اقدامات مربوط به صنوبرکاری و مدیریت منابع جنگلی و جنگلکاری چندمنظوره را به ترتیب 18هزار و 286 و 54 هزار و 443 هکتار اعلام کرد.

,

این مسئول با بیان اینکه طی 40 سال در این بخش، به منظور توسعه و غنی سازی جنگل در عرصه‌های طبیعی عملیات مربوطه به مساحت 3 هزار و 400 هکتار اجرایی شده است، از توزیع نهال‌های جنگلی و فضای سبز به میزان 13 میلیون اصله در استان زنجان اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه در مدت 40 سال، 10میلیون اصله نهال صنوبر توزیع شده است، تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده پروژه جنگل کاری حاشیه راه به سطح 68 کیلومتر توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در بخش جنگل صورت گرفته است.

,

مرتع

, مرتع,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مرتع طی 40 سال گذشته اضافه کرد: در این مدت ممیزی مراتع به سطح یک میلیارد و 97 هزار و 957 هکتار انجام شده و طرح‌های مرتعداری به مساحت 619 هزار و 700 هکتار تهیه شده است.

,

وی همچنین سطح پروژه‌های مربوط به واگذاری طرح، مدیریت چرا، نظارت کارگاهی بر اجرای طرح‌های مرتعداری و حفاظت و قرق را به ترتیب  326084، 3148000، 97825، 32950 هکتار اعلام کرد.

,

آقاجانلو با اشاره به اقدامات بارز صورت گرفته در معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل طی 40 سال انقلاب اسلامی گفت: در این مدت اقدامات مربوط به استعدادیابی و تخصیص اراضی به مساحت 38 هزار هکتار انجام شده است.

,

بیماری جنگلی

, بیماری جنگلی,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان این طی 40 سال اخیر میزان پروژه‌های مربوط به کنترل و پیشگیری آفات و بیماریهای گیاهی 9 هزار و 925 هکتار بوده است، تصریح کرد: در این مدت، میزان عملیات مربوط به احداث بنچمارک یا کمربند حفاظتی 94 کیلومتر گزارش شده است.

,

 آبگرمکن

, آبگرمکن,

وی با اشاره به استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت فسیلی در روستاها و مناطق هدف استان زنجان، اقدامات مربوط به نقشه برداری از 58 پلاک به سطح دو میلیون 116 هزار هکتار و اخذ سند به مساحت 11 میلیون و 140 هزار هکتار را از دستاوردهای 40 ساله انقلاب در بخش حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان اعلام کرد.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همچنین اقدامات این معاونت در تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان را 130 هزار هکتار عنوان کرد.

,

وی ضمن اشاره به دستاوردهای معاونت آبخیزداری اداره کل طی 40 سال گذشته اظهار کرد: عملیات خاکی و سنگ و ملات به ترتیب به مساحت 4 میلیون 800 هزار و  530 هزار هکتار در سراسر استان زنجان اجرایی شده است.

,

آقاجانلو با اشاره به خرید زمین به مساحت 55 هزار و729 مترمربع ابراز کرد: در مدت زمان یاد شده نیز مطالعات توجیهی حوزه های آبخیز به مساحت 83 هزار هکتار و عملیات مربوط به احداث سد خاکی 34 دستگاه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه