اخبار داغ

معاون شهردار تهران خبر داد:

ارائه تسهیلات ویژه به ساکنان محدوده مرکزی و زوج و فرد در سال آینده

ارائه تسهیلات ویژه به ساکنان محدوده مرکزی و زوج و فرد در سال آینده
معاون شهردار تهران از ارائه تسهیلات ویژه به ساکنین محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: هر مصوبه‌ای که از سوی شورا ابلاغ شود لازم‌الاجراست و اگر قرار است دوباره تغییراتی در آن ایجاد شود نیاز به ابلاغیه جدید دارد  و تا زمانی که ابلاغیه جدید نداشته باشیم مصوبه قبلی کماکان قانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه کسانی که تخلف می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند، گفت: کسی که خلاف کرده باید بر اساس قانون عوارض خود را پرداخت کند و در حال حاضر بر اساس مصوبه شورا این امر اجرایی می‌شود. اگر شورا نظری غیر از این دارد باید ابلاغ کند.
,
 
,
به گفته پورسیدآقایی کسانی که در روزهای مخالف پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد تردد کرده‌اند بر اساس مصوبه شورا کماکان جریمه می‌شوند.
,
 
,
وی در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: بر اساس قانون جدید شهروندان می‌توانند در هر فصل 20 روز رایگان تردد کنند و این قابل انتقال به سایر فصل‌ها نیست.
,
 
,
به گفته وی همچنین شهروندان می‌توانند در سال 80 روز تردد رایگان داشته باشند و مازاد آن را باید عوراض پرداخت کنند.
,
 
,
معاون شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض را کاهش داده‌ایم گفت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد نصف طرح ترافیک است و همچنین تمهیداتی برای ساکنین طرح ترافیک و زوج و فرد در نظر گرفته‌ایم که سال آینده به ازای هر خانه یک خودرو اجازه تردد نیم بها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را دارند. همچنین مانند سال قبل می‌توانند قبل از 8 و نیم و بعد از 17 در محدوده به صورت رایگان تردد کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه افرادی که معاینه فنی برتر داشته باشند، سال آینده می‌توانند از تخفیف 25 درصدی استفاده کنند.
,
 
,
وی در خصوص طرح ترافیک سال 98 گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شد تا آخر سال صبر کرده و بر اساس نرخ تورم قیمت را اعلام کند. اگر نرخ تورم بالا باشد بیشترین میزانی که طرح افزایش پیدا می‌کند 15 درصد است و اگر تورم کم باشد قطعا نرخی کمتر کاهش می‌یابد.
,
 
,
وی در خصوص سهمیه جانبازان،‌ معلولان و خبرنگاران گفت: هیچ مشکلی ندارند و مانند سال گذشته است.
,
 
,
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سال گذشته خبرنگاران مشکلات زیادی در خصوص طرح ترافیک داشتند و بخش عمده‌ای از خبرنگاران طرح دریافت نکردند، گفت:‌در اختیار شهرداری نیست. کلیت موضوع تغییر نکرده است. فقط قرار است امسال آئین‌نامه نحوه دادن طرح ترافیک به خبرنگاران در کیمسیون فرهنگ و حمل و نقل تصویب شود.
,
 
,
وی گفت: به مانند سال گذشته خبرنگارانی که طرح دریافت نکرده‌اند از کارت تردد رایگان در حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند.
,
 
,
انتهیا پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه