اخبار داغ

گزارش تصویری/

پیش بینی رقم تورم سال 98/فتونیوز

پیش بینی رقم تورم سال 98/فتونیوز
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مردم شرایط فعلی اقتصاد کشور را قبول کرده‌اند، گفت: امکان ندارد قیمت کالایی که افزایش یافته است دوباره کاهش یابد و مسئولین با وعده کاهش قیمت ها در آینده، در واقع به دنبال زمان خریدن برای خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت ذبیح حقیقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با تسنیم درباره دلایل افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم با وجود پایین آمدن نرخ دلار اظهار کرد: در صورتی که نرخ فعلی دلار (حدود 11 هزار تومان) را در نظر بگیریم، این ارز حدود 300 درصد افزایش یافته و از 3600 تومان تا 3700 تومان به 12 هزار تومان رسید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه، با توجه به اینکه دلار کالای مبادلاتی به حساب می آید نباید صرفاً به عنوان پول به آن نگاه کرد گفت: در حال حاضر برای تامین بخشی از مواد اولیه تولید به واردات نیازمندیم، بنابراین در کالاهای وارداتی نمی‌توان انتظار داشت که قیمت کالایی که افزایش یافته، کاهش یابد.
,
 
,
پیش بینی تورم 40 درصدی در سال آینده
,
 
,
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با وجود این افزایش قیمت ارز هنوز قیمت برخی کالاهای وارداتی مانند تلفن همراه سه برابر نشده و حدود دو برابر شده است، بنابراین براساس پیش بینی های انجام شده سال آینده نیز تورم 40 تا 50 درصدی خواهیم داشت.
,
 
,
وی تصریح کرد: دلار تنها در مدت کوتاهی در محدوده 19 تا 20 هزار تومان رسید و تاثیر مشخص خود را در بازار داخلی نگذاشت، بنابراین زمانی که قیمت دلار به این نرخ رسید قیمت کالاهای دیگر مانند تلفن همراه در بازار 5 برابر نشد که اکنون انتظار کاهش قیمت آن را داشته باشیم.
,
 
,
, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه