اخبار داغ

روایتی از زندگی بانوی کهگیلویه و بویراحمدی که از یک چرخ خیاطی به سه کارگاه تولیدی رسید

روایتی از زندگی بانوی کهگیلویه و بویراحمدی که از یک چرخ خیاطی به سه کارگاه تولیدی رسید
کافی عاطفی بانوی کهگیلویه و بویراحمدی است که بعد از فوت همسرش بیکار ننشست و امروز برای بیش از 50 بانوی بی سرپرست و دختر مجرد اشتغالزایی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، بانوانی زیادی در کهگیلویه و بویراحمد هستند که با وجود داشتن فعالیت ها و موفقیت هایی که داشتند اما تا کنون آنگونه که باید در استان شناخته و معرفی نشده اند، کافی عاطفی بانوی  پاتاوه ای است که  بعد از فوت همسرش بیکار ننشست و امروز برای بیش از 50 بانوی بی سرپرست و دختر مجرد اشتغالزایی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یل بانو،,

 

,

خانم کافی عاطفی بانوی کارآفرین 45 ساله هم استانی یکی از همین افراد است که همسرش را در تصادف از دست داد و باید سرپرستی 9 فرزند خود را بر عهده بگیرد این بانو در سال 83 کار خود را با یک چرخ خیاطی که اقساطی خریده بود آغاز کرد و بعد از 14 سال درکنار خیاطی کارگاه های تولید گلیم، تشک، متکا و پخت نان را راه اندازی کرد تا برای 50   نفر دیگر شغل ایجاد کند.

,

 

,

این بانوی کارآفرین در گفت و گو با سایت تخصصی زنان ایل بانو گفت: در سال 83 همسرم را در اثر یک اتفاق رانندگی از دست دادم و سرپرستی فرزندانم را بر عهده دارم در سال 85 مشغول به کار شدم  بعد از گذشت سال ها اکنون  در سه حوزه خیاطی تولیدی تشک، متکی و جهزیه عروس و مجتمع نان تجاری  فعالیت می کنم.

,

 

,

وی گفت: در این سه حوزه سال هاست که کار می کنم  مکان فعالیت هایم نیز پاتاوه است و در هر سه کارگاهی که دارم  بیش از 50 نفر  مشغول به کار هستند ، در کارگاه هایم سعی کرده ام که از بانوان استفاده کنم چرا که بانوان زیادی در استان هستند که بی سرپرست هستند و به داشتن یک کار نیاز دارند.

,

, ,

عاطفی عنوان کرد: من کار کردن در این بخش ها را دوست دارم به صورت شبانه روزی فعالیت دارم چون که سرپرست خانواده هستم با شرایط کنونی باید کار کنیم و از کشور مان  حمایت کنیم.

,

 

,

این بانوی کار آفرین ادامه داد: از صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی 50 میلیون تسهیلات گرفتم که از آنها تقدیر و تشکر می کنم برگزاری این جشنواره ها برای معرفی تولیدات استان بسیار تاثیر گذار است.

,

 

,

عنوان مجتمع نان شما چیست و تولیداتی که دارید را در کجا به فروش می رسانید؟

, عنوان مجتمع نان شما چیست و تولیداتی که دارید را در کجا به فروش می رسانید؟, عنوان مجتمع نان شما چیست و تولیداتی که دارید را در کجا به فروش می رسانید؟,

عاطفی در پاسخ گفت: عنوان مجتمع نان ما مجتمع نان زنان ایل است  که به صورت بسته بندی است و در اصفهان، سمیرم و شهرضا توزیع می کنیم  البته در شهرهای استان نیز توزیع انجام می شود برخی مواقع نیز مسئولان نیز بازاریابی می  کنند.

,

 

,

, ,

چه افرادی از شما حمایت کردند؟

, چه افرادی از شما حمایت کردند؟, چه افرادی از شما حمایت کردند؟,

 مدیرکل امور بانوان و فرماندار دنا و میراث فرهنگی استان حمایت های خوبی دارند که از آنها تقدیر و تشکر می کنم.

,

مشکلی که وجود دارد این است که برای فروش صنایع دستی بانوان در استان مکان خاصی ویژه بانوان باشد، وجود ندارد  و در نمایشگاه های مختلف تولیدات دست خود را به فروش می رساند در نمایشگاه های بین المللی نیز گاهی شرکت می کنم و در آنجا نیز فروش دارم.

,

 

,

چه توصیه ای به بانوان دارید؟

, چه توصیه ای به بانوان دارید؟, چه توصیه ای به بانوان دارید؟,

توصیه من  به بانوان این است که کار فقط پشت میز نشستن نیست بانوان باید از یک گوشه ای شروع کنند و با پشت کار و همت و تلاش خود می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند خودم با یک چرخ خیاطی شروع کردم و هم اکنون در سه حوزه فعالیت می کنم باید با فعالیت های خود از کشور و رهبری نیز حمایت کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه