اخبار داغ

بهره مندی ۹۹ درصدی مردم سراوان از آب شرب بهداشتی و سالم/ ۲۲ هزار اشتراک‌ آب هدیه انقلاب به مردم این شهر

بهره مندی ۹۹ درصدی مردم سراوان از آب شرب بهداشتی و سالم/ ۲۲ هزار اشتراک‌ آب هدیه انقلاب به مردم این شهر
با وجود اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ گونه سیستم گند زدایی آب در سراوان وجود نداشته اما در حال حاضر و در سایه انقلاب از پیشرفته ترین سیستم های گندزدایی آب در شهرستان استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران نصرت زهی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۳۰ درصد مردم تحت پوشش شبکه آبرسانی در شهر سراوان بودند، اما در حال حاضر ۹۹ درصد مردم در مرکز شهر از آب شرب بهداشتی و سالم استفاده می کنند.

وی افزود: قبل از انقلاب تعداد چاه های آب شرب در سراوان فقط سه حلقه چاه آب شرب بوده اما در حال حاضر ۲۲ در شهرستان وجود دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان ادامه داد: تعداد اشتراک آب قبل از انقلاب بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار مشترک بوده، اما به برکت انقلاب اسلامی ایران، در حال حاضر ۲۲ هزار اشتراک در مرکز شهر وجود دارد.

نصرت زهی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط انتقال آب در سراوان وجود نداشت اما در حال حاضر میزان خط انتقال آب در شهرستان ۵۵ کیلومتر است.وی حجم ظرفیت مخزن (ذخیره آب) قبل از انقلاب را فقط ۲۰۰ مترمکعب عنوان کرد که این حجم در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان‌ با اشاره به عدم وجود سیستم گند زدایی آب در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و‌ در سایه انقلاب برای گندزدایی آب از پیشرفته ترین سیستم به روش الکترولیز نمک طعام استفاده می شود.

نصرت زهی در پایان تصریح کرد: قبل از انقلاب طول شبکه توزیع آب در مرکز سراوان ۴۰ کیلومتر بود اما در حال حاضر میزان شبکه آبرسانی ۴۵۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه