اخبار داغ

تحصیل طلاب 130 کشور دنیا در جامعه المصطفی

تحصیل طلاب 130 کشور دنیا در جامعه المصطفی
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: طلاب ۱۳۰ کشور دنیا در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام علی عباسی در مراسم اختتامیه نمایشگاه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد با اشاره به آشنایی هزاران نفر در دنیا با زبان فارسی که زمینه توسعه فرهنگی حوزه علمیه را فراهم می‌کند، اظهار داشت: در پژوهشگاه جامعه المصطفی 2 هزار و 500 موضوع تدوین‌شده که زمینه برای این جهش علمی در حوزه علمیه فراهم‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر تنگناهایی که برای انقلاب فراهم شد تا نتواند به مقاصد خود برسد، خاطرنشان کرد: اگر حکومتی بر مبنای دین و معنویت شکل بگیرد و بتوان شتاب علمی جامعه را به دنیا اثبات کند یک الگوی قابل‌عرضه به دست می‌آید که می‌توان آن را به جهانیان نشان داد.
,
 
,
عباسی تأکید کرد: قبل از انقلاب 260 مرکز علمی و امروز 2 هزار و 800 مرکز علمی در سراسر کشور دایر شده است که این رقم نشان‌دهنده رشد و توسعه علم و فرهنگ ملت ایران است.
,
 
,
وی ابراز کرد: یکی از ادعاهای انقلاب اسلامی این است که می‌توان با حضور دین به رشد و توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی دست پیدا کرد زیرا دستاوردهای دینی به‌عنوان شاهدی معتبر در عرصه اجتماع ظاهر می‌شود، انقلاب اسلامی ساحت اجتماعی دین را تقویت و عملیاتی کرد.
,
 
,
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از مبانی مهم تمدن جدید این بود که دین را از شاخت اجتماعی دور کرده و به زندگی خصوصی افراد بفرستیم زیرا دین با توسعه و رشد علم و فرهنگی و اجتماعی سازگاری ندارد.
,
 
,
عباسی با اشاره به ارتقاء دانشجویان کشور از 170 هزار نفر به 4 میلیون نفر در دوران بعد از انقلاب، تصریح کرد: دینی که سابقه خلق تمدنی درخشان دارد یقیناً در افق‌های آینده نیز می‌تواند این تمدن را ادامه دهد.
,
 
,
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز در حوزه علمیه از بیش از 130 ملیت دنیا طلبه حضور دارد که این افق‌های بزرگی را برای حوزه‌های علمیه در جهان را باز می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه