اخبار داغ

بهره‌برداری بزرگ‌ترین سد لاستیکی کشور در گیلان

بهره‌برداری بزرگ‌ترین سد لاستیکی کشور در گیلان
سد لاستیکی پهلوان‌بست لنگرود گیلان که بزرگترین سد لاستیکی کشور به شمار می‌رود به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سد لاستیکی پهلوان‌بست لنگرود گیلان که بزرگترین سد لاستیکی کشور به شمار می‌رود امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این مراسم با با قدردانی از حمایت‌ها و حضور نوبخت در راستای افتتاح پروژه‌های مهم در شهرستان لنگرود گفت: بنده از تلاش‌های متعدد استاندار گیلان نیز جهت بسیاری از برنامه‌های اساسی و زیربنایی در استان تشکر می‌کنم.
,
 
,
نماینده مردم لنگرود در مجلس به تلاش و شیوه‌نامه‌های استاندار گیلان در راستای حل مشکلات آب‌بندان‌ها، سامان‌دهی رودخانه‌ها و گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: بنده به نیابت از مردم، از استاندار گیلان و مدیران استانی که تلاش‌های مؤثری کردند، تشکر می‌کنم.
,
 
,
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد لاهوتی با اشاره به اینکه سد لاستیکی پهلوان بست که بزرگترین سد لاستیکی کشور در شهرستان لنگرود به شمار می‌رود در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود افزود: این سد از 2 میلیون مترمکعب، ظرفیت تنظیمی آبی برخوردار بوده و سالانه حدود 2 هزار هکتار از مزارع را پوشش می‌دهد.
,
 
,
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سد دوم شهرستان لنگرود نیز در آستانه دهه فجر و در چند روز آتی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: باز کردن کنارگذر لنگرود نیز یکی از دغدغه‌های مهم ما در این شهرستان بوده که به زودی این کنار گذر نیز در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
,
 
,
نماینده مردم لنگرود در مجلس به ساخت 2 بیمارستان در شهرستان لنگرود اشاره کرد و افزود: نخستین بیمارستان در حال ساخت با ظرفیت 137 به مرحله تحویل موقت رسیده و دومین بیمارستان در حال ساخت با ظرفیت 64 تخت نیز در این شهرستان در حال اجرایی شدن است.
,
 
,
لاهوتی با بیان اینکه دومین بیمارستان در حال ساخت شهرستان لنگرود با پیشرفت قابل توجهی همراه است تصریح کرد: این بیمارستان یک بیمارستان تخصصی با ظرفیت 64 تخت بوده و مراحل اجرایی و افتتاح بیمارستان‌ها با سایر پروژه‌‌ها متفاوت است.
,
 
,
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به افتتاح پایگاه امداد هوایی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این پروژه نیز با پیگیری‌های خوب استاندار گیلان و حمایت دکتر نوبخت از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.
,
 
,
نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه‌ها در شهرستان لنگرود و سراسر استان گیلان تنها گوشه‌ای از خدمات دولت و نظام اسلامی به شمار می‌رود افزود: مردم باید از خدمات دولت و افتتاح پروژه‌های مهم در استان اطلاع داشته باشند.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع آب و کم‌آبی در استان گیلان و شهرستان لنگرود گفت: امروز ما دارای 3 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب نیاز آب شرب، کشاورزی، صنعتی و خدماتی هستیم که حدود 2 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آن توسط سدها و رودخانه‌ها در استان تأمین می‌شود.
,
 
,
لاهوتی با بیان اینکه باید برای 650 میلیون مترمکعب نیاز آبی در شهرستان لنگرود برنامه‌ریزی شود خاطرنشان کرد: بخشی از این نیاز آبی توسط سد شفارود و بخشی نیز توسط همان 11 سد لاستیکی که شاهد افتتاح آن هستیم، تأمین می‌شود.
,
 
,
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به طلب پیمانکارها و کمبود برخی منابع اشاره کرد و افزود: ما امروز شاهد بخش‌های پایانی آب‌خور سد سفیدرود هستیم که ابتدا آب دیگر شهرستان‌ها را در مرحله نخست تأمین می‌کند و بعد به لنگرود می‌رسد که البته چاره‌ای نیست.
,
 
,
وی با بیان اینکه در راستای نیازهای آبی، 4 سد لاستیکی در شهرستان لنگرود طراحی شد ابراز داشت: 4 سد از مجموع 11 سد لاستیکی که به در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، برای شهرستان لنگرود طراحی شده است که جهت کاهش مشکلات کمبود آب برای مزارع می‌تواند مؤثر باشد.
,
 
,
نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه میزان بارش باران و نزولات آسمانی در استان گیلان زیاد است و این استان نباید با مشکلات کمبود آب مواجه باشد تصریح کرد: یکی از 4 سد‌ طراحی‌شده برای این شهرستان، سد اتاقور است.
,
 
,
لاهوتی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با حمایت دکتر نوبخت بتوانیم زمینه بهره‌برداری سد اتاقور را نیز فراهم کنیم و این سد در یک منطقه محروم که سالانه شاهد خشکسالی بسیار در این منطقه هستیم، قرار دارد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه