اخبار داغ

فیلم «قسم» مشکل قضایی و حقوقی ندارد

فیلم «قسم» مشکل قضایی و حقوقی ندارد
اظهارات معاون دادستان تهران درباره فیلم «قسم» مبنی بر اینکه «در این فیلم کاملا صحیح به مسایل قضایی پرداخته شده است» پایانی بر ادعاهای مربوط به مشکلات قضایی و حقوقی این فیلم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محسن تنابنده» از جدیدترین ساخته خود با نام «قسم» در نهمین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، سینمای رسانه‌ها رونمایی کرد، داستان این فیلم با حضور تعداد زیادی همشهری در یک اتوبوس می‌گذرد که همه با هم فامیل هستند و برای کاری راهی سفر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

ماجرای این فیلم براساس یک مساله فقهی پیش می‌رود که نام فیلم نیز از همان وام گرفته شده است؛ در نشست خبری فیلم قسم در جشنواره فیلم فجر برخی اتفاقات قضایی در «قسم» از طرف یک منتقد به چالش کشیده شده و حتی اعلام شد که داستان این فیلم مشکلات قضایی و حقوقی دارد.
تنابنده در آن نشست رو به فرد منتقد عنوان کرد: سه قاضی، مشاور فیلمنامه بودند و ایرادی به لحاظ حقوقی به آن وارد نیست، تنابنده به فرد منتقد که مشخص نشد که آیا نماینده یک رسانه بوده یا خیر؟ گفت: اگر شما از آن سه قاضی مشاور، آگاه تر هستید بروید این مساله را با آنها در میان بگذارید، زیرا هر بند از قانون، تفسیرهایی دارد که داستان فیلم براساس آن پیش رفته است.‌
وی تاکید کرد: فیلم درباره مساله فقهی قَسامه (قسم خوردن) است و هیچ قضاوتی درباره آن نمی شود، فقط موضوع مطرح می‌شود.
«محمد شهریاری» معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران پس از تماشای فیلم قسم از این فیلم به عنوان یک نمونه خوب فیلم های قضایی در جشنواره نام برد و گفت: این فیلم کاملاً درباره یک پرونده قضایی و در زمینه موضوع «قسامه» بود که به نظر می رسد، همه در این زمینه مطلع نباشند و بواسطه فیلم آگاه می شوند.
معاون دادستان تهران خاطر نشان کرد: در این فیلم بسیار دقیق و جزیی، مباحث حقوقی مطرح شد؛ درست است که در آن دادگاهی نشان داده نشد اما به خوبی به مساله قسامه و مباحث حقوقی آن پرداخته بود که نشان می داد کارگردان از مشاوران حقوقی و قضایی استفاده کرده است.
بدین ترتیب، شهریاری روی انتقاد های مربوط به مشکلات حقوقی و قضایی داستان این فیلم، خط کشید.
به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «قسم» یک درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده است. مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی و مهران احمدی نیز از جمله بازیگران این فیلم هستند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه