اخبار داغ

ذبح کودک شش ساله در خیابان‌های مدینه؛

پرده‌ای دیگر از سفّاکی‌های وهابیون در عربستان

پرده‌ای دیگر از سفّاکی‌های وهابیون در عربستان
رسانه های سعودی سعی در کتمان موضوع هولناک قتل کودک شش ساله شیعه در این کشور دارند و در تلاش هستند تا موضوع را تحت عنوان "جنون آنی قاتل" رفع و رجوع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در روزهای گذشته رسانه‌های جهان با ابهام و تردید روایتی از کوچه‌های مدینه النبی را مخابره کردند که همه را در بُهت فرو برده است.ذکریا بدر علی الجابر نام کودک شش ساله ایست که به جرم افشای شیعه بودن مادرش،توسط یک وهابی در خیابان ذبح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

خبرگزاری‌های دنیا به صورت عجولانه و با تغییر برخی اطلاعات این خبر را نقل کرده‌اند. مثلا نوشتند مردی از قهوه‌خانه بیرون آمد و بچه را سر برید و پلیس‌هایی را که به کمک آمدند زخمی کرد! برخی دیگر هم نوشته‌اند که قاتل دارای مشکلات روانی بوده است. روزنامه عکاظ عربستان نوشته است: بچه به قهوه‌خانه رفته بود تا غذا بخرد و فرد مهاجم به وی حمله کرده است. پایگاه خبری آمریکایی MSNهم، پدر بچه را قاتل معرفی کرده است!

,

هرچند اختلافاتی در روایت قتل طفل شیعه در عربستان وجود دارد و رسانه های سعودی نیز سعی در پنهان کاری و کتمان مساله دارند تا موضوع را تحت عنوان "جنون آنی قاتل" جلوه دهند اما بنا بر اخبار متعدد،مسجّل است که این طفل معصوم فقط به جرم شیعه بودن به فجیع ترین شکل ممکن در برابر چشمان مادرش سربریده شده است.

,

موضوع قتل زکریا یکی از روایت‌های سفّاکی وهابیون سعودی است که متاسفانه در زنجیره اطلاعاتی سعودی‌ها کمرنگ شده است تا اصلا دیده نشود.شاید هم علت اصلی کم توجهی به این مساله،شیعه بودن این طفل معصوم بوده است.

,

در پرونده قتل کنسولگری استانبول که مقتول یک روزنامه نگار شناخته شده بود،دلارهای سعودی تا امروز توانسته است دهان بسیاری را در برابر جنایت دولتی منتقد میانه روی سعودی ها بگیرد،این بار ولی مقتول یک طفل شیعه است که نه دوستان ژورنالیست فعال در سطح جهان دارد و نه منافع یک کشور در افشای زوایای پرونده ی قتل نهفته شده است اما بدون تردید یکی از مصادیق آیه ی" بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ " خواهد بود که دامن سعودی‌ها و مروّجین افکار وهابیت راخواهد گرفت.

,

نکته‌ی مهم دیگر در مساله قتل فجیع این کودک در عربستان این که،علیرغم حیرت همگان در برابر این جنایت هنوز هم مقامات رسمی عربستان درباره ی آن اعلام موضع نکرده‌اند و رسانه‌های حامی حقوق بشر غربی نیز همچنان در یک سکوت کر کننده گرفتار شده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه