اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

نظام جمهوری اسلامی ارزش کارگر را احیا و ملکه ذهن عامه کرد/وجود بیش از ۲۲ هزار نهاد خیریه در کشور جهت کمک به محرومین

نظام جمهوری اسلامی ارزش کارگر را احیا و ملکه ذهن عامه کرد/وجود بیش از ۲۲ هزار نهاد خیریه در کشور جهت کمک به محرومین
شیخی گفت:نظام جمهوری اسلامی این ارزش را احیاء و ملکه ذهن عامه کرد و در واقع ارزش کار را پیش مردم تکریم کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه عدالت اقتصادی کار و کارگر اظهار داشت : بنا بر فرمایش حضرت امام (ره) اسلام برای کارگر منزلت قائل است و نظام جمهوری اسلامی این ارزش را احیاء و ملکه ذهن عامه کرد و در واقع ارزش کار را پیش مردم تکریم کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : درست است که ما نتوانستیم آن چنان که شاید و باید از لحاظ مالی به اقشار ضعیف و محرومین به خصوص کارگران توجه کنیم ولی این بدان معنا نیست که ما به طور عام به محرومین رسیدگی نکرده ایم .

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد : در کشور ما بیش از 15 دستگاه ، سازمان و نهاد کارشان رسیدگی به محرومین است و خوشبختانه بیش از 22 هزار نهاد خیریه در کشور وجود دارد که با روش های مختلف به محرومین توجه می کنند.

,

شیخی با بیان این که کارگران عمدتا جزوء محرومین هستند ، عنوان داشت : طرح هدفمندسازی یارانه ها در نظام جمهوری اسلامی از نظر مادی به نفع محرومین و به ویژه قشر کارگر بود ولی متاسفانه به دلیل جوسازی های غلط این طرح خوب پیاده نشد.

,

وی بیان کرد : طرح دیگری همچون ساخت مسکن نیز سبب شد تا صدها و میلیون ها نفر از افراد محروم صاحب مسکن شوند .

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این که نهادهایی همچون جهادسازندگی خدمات بسیار سازنده ای برای اقشارمحروم و کارگران بخش کشاورزی و نیروهای شاغل در بخش کشاورزی داشته است ، افزود : این محرومیت زدایی هایی که نهادهای انقلاب همانند جهادسازندگی در روستاها و اطراف شهر انجام دادند به نفع اقشار محروم جامعه بود .

,

شیخی بیان کرد : حمایت از نیروی کار فعلی اشکالی است که در قانون کار وجود دارد و در مجموع حامی خوبی برای نیروهایی که در صف استخدام هستند نیست و باید این سیستم کار اصلاح شود تا به جذب نیروی انسانی کمک شود.

,

وی گفت: بایستی کارگران از هر لحاظ بیمه کنیم و باید حداقل حقوق کارگران را بالاتر از خط فقر معرفی کنیم زیرا امروز خط فقر بیش از 4 میلیون تومان است و دریافتی کارگران ما زیر خط فقر است و باید قانون اصلاح شود تا محرومیت ها هم جدی تر به آن ها پرداخته شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه