اخبار داغ

در گفت و گو با راه دانا عنوان شد؛

واکنش وزیر سابق خارجه به اظهارات "کامرون"/ پیشرفت ایران معادلات غرب را به هم می ریزد

واکنش وزیر سابق خارجه به اظهارات "کامرون"/ پیشرفت ایران معادلات غرب را به هم می ریزد
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای غربی ها خیلی سخت است که ببینند یک کشور در حال توسعه توانسته در عرصه بین المللی جایگاه پیدا کند و در تعاملات به طور ویژه نقش داشته باشد.
[

چند روز پیش بود که اولین دیدار در سطح سران دو کشور ایران و انگلیس پس از انقلاب اسلامی برگزار شد. دیداری که پرحاشیه بود و نکات جالب توجهی هم از نظر سیاست خارجی و هم از لحاظ دیپلماتیک در بر داشت. بعد از اینکه این دیدار به اتمام رسید شاهد اتهام زنی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به ایران در صحن سازمان ملل بودیم. موضوعی که بعد از ان تنها سخنگوی وزارت خارجه بدان پاسخ داد و برخی از نزدیکان دولت به طور تلویحی در مورد آن سخن گفتند.

,

در این خصوص اما علی اکبر صالحی  رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به اظهارت ضد ایرانی کامرون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: آنها می خواهند از هر فرصتی استفاده کنند و متاسفانه خصلت خصومتشان با جمهوری اسلامی را بروز دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: برای آنها خیلی سخت است که ببینند یک کشور در حال توسعه توانسته در عرصه بین المللی جایگاه پیدا کند و در تعاملات به طور ویژه نقش داشته باشد.

,

صالحی تاکید کرد: برای طرف مقابل دشوار است که ببینند ایران در حال تبدیل شدن به الگو و اسوه است و تلاش می کنند تا نگذارند یک شور در حال توسعه تبدیل به الگو شده و در تعاملات بین المللی به جایگاه ویژه برسد و منادی حق باشد و از مظلوم دفاع کند؛ این اتفاقات برای آنها سخت است و تمام معادلات و تدابیر آنها را به می ریزد.

,

انتهای پیام/ذ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه