اخبار داغ

هزاران نفر در مادرید علیه دولت تظاهرات کردند

هزاران نفر در مادرید علیه دولت تظاهرات کردند
هزاران تن از مردم اسپانیا روز یکشنبه در اعتراض به مذاکرات پیشنهادی دولت برای کاهش تنش های سیاسی در منطقه کاتالونیا، تظاهرات کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تظاهرات امروز که از سوی احزاب مخالف راست افراطی و راست میانه سازمان دهی شده بود، معترضان درحالی که پرچم اسپانیا را در دست داشتند، خواستار اتحاد اسپانیا و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
, ,


به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، دولت سوسیالیست اسپانیا پیشنهاد انتصاب نماینده ای در مذاکرات بین احزاب سیاسی را داده است تا بحران استقلال کاتالونیا مورد بحث قرار گیرد. این در حالی است که گروه مخالف دولت، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.
«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا که دولت وی چندی پیش جایگزین دولتی محافظه کار در این کشور شد، تنها یک چهارم از کرسی های پارلمان را در اختیار دارد و به حمایت حزب ضد ریاضت اقتصادی «پودموس»، ملی گرایان کاتالونیا و احزاب کوچک دیگر برای تصویب قوانین نیاز دارد.
بودجه پیشنهادی دولت برای سال 2019 میلادی قرار است چهارشنبه هفته جاری به رای گذاشته شود و در صورت برخوردار نشدن از حمایت احزاب کاتالونیا، تصویب نخواهد شد.
اما این احزاب، مذاکرات کاتالونیا از جمله مساله استقلال این منطقه را به عنوان شرط خود برای موافقت با این بودجه پیشنهادی اعلام کرده اند.
چنانچه پارلمان با این بودجه موافقت نکند، زمینه برگزاری انتخاباتی زودهنگام قبل از انتخابات برنامه ریزی شده در سال 2020 فراهم می شود.
در همین حال، شرکت کنندگان در اعتراض امروز می گویند که دولت امتیازات زیادی به حامیان استقلال کاتالونیا داده و زمینه تجزیه اسپانیا را مهیا کرده است.
تجمعات امروز، دو روز قبل از آغاز جلسه محاکمه 12 نفر از سران استقلال طلب کاتالونیا برگزار شد. قرار است در این جلسه محاکمه، سران استقلال کاتالونیا به اتهام شورش و سواستفاده از وجوهات دولتی برای نقش آفرینی در فعالیت های تجزیه طلبانه از اسپانیا، به 25 سال زندان محکوم شوند.
از سویی، دولت اسپانیا در ارتباط با مساله کاتالونیا تحت فشار است. گروه های طرفدار استقلال کاتالونیا با چارچوب پیشنهادی دولت مخالفت کرده اند.
گروه های کاتالونیایی خواستار برگزاری همه پرسی استقلال هستند، امری که مادرید از قبول آن خودداری خواهد کرد.
نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در اسپانیا نشان می دهد که حزب مردمی، حزب شهروندان و حزب ووکس در صورت برگزاری انتخابات، اکثریت کرسی های پارلمان را از آن خود می کنند و جایگزین دولت سوسیالیست این کشور می شوند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه