اخبار داغ

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با دانا؛

طرف آمریکایی، "زیر میز زن" است/ آمریکایی ها می خواهند از اینستکس سوء استفاده کنند/ تصویب لایحه CFT بستگی به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد

طرف آمریکایی، "زیر میز زن" است/ آمریکایی ها می خواهند از اینستکس سوء استفاده کنند/ تصویب لایحه CFT بستگی به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد
بهروز نعمتی با اشاره به عدم تعهد آمریکا به توافقاتش گفت: بد عهدی آمریکایی ها برای همه دنیا آشکار شده است و طرف آمریکایی هیچ تعهدی نسبت به قراردادها و معاهدات خودش ندارد.
[

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بدعهدی های آمریکا به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: جمهوری اسلامی ایران باید کار خودش را کند و نباید هیچ مسئله ای مانع رسیدن به مقصد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که "آیا پذیرش FATF می تواند اعتبار داشته باشد؟" پاسخ داد: این حقیقت برای همه آشکار و مبرهن شده است که آمریکایی ها همیشه زیر میز زن هستند و هیچ تعهد و ضمانتی نسبت به صحبت ها، قراردادها و توافقنامه های خودشان ندارند و در عین حال جمهوری اسلامی ایران نباید بهانه ای به دست آمریکا و دشمنان کشور و نظام دهد.

, FATF,

 

,

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به لایحه CFT اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هم CFT در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و با توجه به اینکه اعضای این مجمع باید تشخیص دهند که آیا به مصلحت نظام است یا خیر، بر همین اساس تصویب این لایحه به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام بستگی دارد.

, CFT, CFT,

 

,

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا پذیرش FATF امنیت نظام مالی و بانکی ما را به مخاطره می اندازد؟" اظهار کرد: بحثی که در حال حاضر وجود دارد این است که اگر FATF وجود نداشته باشد، کشور ایران نمی تواند موضوعات مالی و پولی خود را به راحتی انجام دهد.

, FATF, FATF,

 

,

وی در ادامه به اهمیت کانال مالی ایجاد شده توسط اروپایی ها اشاره کرد و افزود: کالاها و نفتی که ایران می فروشد و یا صادراتی که انجام می دهد اگر از طریق کانال «اینستکس» صورت نگیرد، اتفاق دیگری برای آن نخواهد افتاد.

,

 

,

نعمتی در پایان گفت: به نظر من این اتفاق باید بیافتد و کانال ها باز شود، البته این موضوع هم وجود دارد که احتمالاً آمریکایی ها بخواهند از این مسئله سوء استفاده خودشان را داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه