اخبار داغ

خیز بلند سپاه در راستای محرومیت زدایی در بیجار / نسخه شفا بخش با تیم جهادی بسیج اساتید کردستان

خیز بلند سپاه در راستای محرومیت زدایی در بیجار / نسخه شفا بخش با تیم جهادی بسیج اساتید کردستان
رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان با بیان اینکه خدمت در مناطق محروم و ویزیت افراد بی بضاعت زکات کاری ماست، گفت: انقلاب اسلامی ایران بعنوان قدرت نوین بین المللی در اوج اقتدار در همه زمینه ها چهل سالگی خود را جشن می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، محرومیت زدایی و مردم یاری از ماموریت های بسیج است که بعنوان مهمترین دستاورد انقلاب نقش مهمی در رفع محرومیت از چهره برخی مناطق روستایی و شهرهای کم برخوردار ایفاء نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

 

,

شهرستان بیجار یکی از وسیعترین شهرهای استان کردستان است که پراکندگی روستایی آن موجب ضعف در خدمات رسانی در زمینه های بهداشتی،درمانی ، عمرانی، دامداری و باغداری شده است.

,

 

,

شهر پیرتاج یکی از شهرهای تازه تاسیس در این شهرستان است که پراکندگی روستایی در آن موجب بروز مشکلاتی برای اهالی روستاهای آن شده است.

,

 

,

بسیج اساتید استان کردستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی بیجار در اقدامی پسندیده به مناسبت دهه فجر با حضور در برخی از روستاهای این شهر به ارائه خدمات بهداشتی ، درمانی، دامپزشکی و آموزشی پرداخت .

,

 

,

برای تهیه گزارش در یک روز سرد برفی با تیم بسیج اساتید استان کردستان که خدمت در این مناطق محروم را زکات شغلشان معرفی می کردند، راهی روستای چشم آدینه شدیم ، روستای در فاصله 135 کیلومتری شهر بیجار .

,

 

,

 

,

, ,

 

,

روستای که بر خلاف نامش هیچ چشمه ای از امکانات بهداشتی ، درمانی و عمرانی در آن به چشم نمی خورد.

,

 

,

در فاصله رسیدن به این روستا با جاده صعب العبور ، کوه های چنگ الماس که سفیدی برف قامتشان را آذین بسته بود چشم را نوازش می داد.

,

 

,

در هنگام رسیدن به محل استقرار تیم جهادی بسیج اساتید استان کردستان، دویدن اهالی روستا با در دست داشتن دفترچه های روستایی برای گرفتن نوبت پزشک عمومی جلب توجه میکرد.

,

 

,

مدرسه ای با کمترین امکانات در ابتدای روستای بعنوان محل استقرار تیم جهادی بسیج اساتید استان کردستان بود که تعداد زیادی از اهالی روستا از ساعت اولیه صبح منتظر حضور پزشک عمومی بودند.

,

 

,

, ,

 

,

با دیدن مردم این روستا ، نشانه های کامل فاصله طبقاتی در کشور به شکلی حیرت آور نمایان است، جایی که فقر فرهنگی با فقر مالی در هم آمیخته و معجونی دردناک به تصویر کشیده است .

,

 

,

با دیدن دوربین دستم همینکه دانستند خبرنگار هستم دورم حلقه بستند و زبان به شکوایه گشودند.

,

 

,

علی محمدی ساکن این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما با اظهار گلایه شدید از مسئولان، گفت: مردم این روستا از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج میبردند ، اگر یکی از اهالی این روستا در فصل زمستان مریض شوند بعلت برف گیر بودن جاده و وضعیت بسیار نامناسب آن باید از درد به خود بپیچد.

,

 

,

وی افزود: چند سال یک بار یک مسئول پایش به اینجا می افتد آنهم برای جمع کردن رای برای رفتن به مجلس که تا کنون هیچ دردی از ما دوا نکرده است.

,

 

,

سبزعلی یکی دیگر از اهالی این روستا بیان داشت: آیا بعد از چهل سال از انقلاب سزاوار است که وضع ما چنین باشد ، چرا هیچ مسئولی به فکر ما نیست ، برای تزریق یک آمپول باید 35 هزار تومان کرایه ماشین بدهیم تا بتوانیم به شهر پیرتاج برسیم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

مردم روستاهای بیجار از برخی امکانات اولیه محروم هستند

,


رئیس بسیج اساتید استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اردوی جهادی ماموریت اصلی بسیج اساتید نیست ، اظهار داشت: با توجه به اینکه اساتید دانشگاه در زمینه های مختلف از تجربیات خوبی برخوردار هستند برای استفاده بهینه از این تجربیات مقدمات اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و محروم استان کردستان را فراهم کردیم که امروز در خدمت اهالی روستای چشم آدینه از توابع شهرستان بیجار هستیم.

,
,

 

,

دکتر شکری افزود: آشنایی اساتید دانشگاه ها با مشکلات محرومین و انتقال آن به دانشجویان از دیگر اهداف این اردوها است.

,

 

,

وی با اظهار تاسف از وضع موجود در روستای چشم آدینه گفت: متاسفانه آگاهی مردم منطقه در خصوص مسائل بهداشتی بسیار ضعیف است و خدمات درمانی هم اصلا قابل توجه نیست و مردم شدیدا گلایه دارند.

,

 

,

رئیس بسیج اساتید استان کردستان تاکید کرد: برای آگاهی بخشی به این مردم باید تلاش کرد ، زیرا پیشرفت این انسان ها در گرو سلامتی و آرامش آنها است .

,

 

,

 

,

رئیس بسیج اساتید استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن ، بیان داشت: چهل سالگی انقلاب یعنی پختگی و اقتدار در تمامی زمینه ها که بعنوان قدرت نوین بین المللی شناخته شده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه