اخبار داغ

فرآیند آموزش سربازی چگونه است؟

فرآیند آموزش سربازی چگونه است؟
نحوه شروع فرآیند آموزش سربازی را در این گزارش بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، سربازان وظیفه پس از تحویل گرفتن وسایل و تعویض لباس، توسط فرمانده گروهان بر اساس میزان اندازه قد در صف و ستون جانمایی می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
همچنین هر سرباز مطابق با شماره دریافتی، داخل آسایشگاه تخت خواب و کمد خود را تحویل می‌گیرد و علاوه بر این‌ها، بر اساس گروه‌بندی‌های چند نفره وظایف خدماتی آن‌ها ابلاغ خواهد شد.
,
 
,
فرآیند آموزش چگونه شروع می‌شود؟
,
 
,
فرآیند آموزش سربازان مطابق با برنامه سین که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، پس از جانمایی در صف و ستون و گروه بندی، آغاز می‌شود.
,
 
,
برنامه سین چیست؟
,
 
,
سین نامی است برای برنامه‌های جاری قسمت‌های مختلف نظام و این کلمه مخفف ۳ حرف «ساعت یگان نظامی» است. قابل ذکر است که برنامه آموزشی سربازان وظیفه در همه نیروهای مسلح یکسان است، البته برای ۵ صبح تا ۴ بعدازظهر برای سربازان در این برنامه آموزشی برنامه‌ریزی شده است و افراد به انجام کارهای خارج از برنامه سین مجاز نیستند و مطابق شالوده کلی برنامه سین، در دوره آموزشی سربازان رأس ساعت ۵ صبح از خواب بیدار خواهند شد و تا ساعت ۶ صبح را به نظافت مناطق محوله و مرتب کردن آن کادر و خوردن صبحانه و وسایل شخصی خود می‌گذرانند.
,
 
,
در نظر داشته باشید، ساعت ۶ تا ۸ صبح برای ورزش، کلاس قرآن و غیره است و از ساعت ۸ تا ۱۲، در ۲ نوبت کلاس آموزشی برقرار می‌شود و در این دوران سربازان حداقل ۴ بار به میدان تیر می‌روند. قابل ذکر است که سربازان با رفتن به میدان تیر، آموزش و فنون استفاده از سلاح را فرا می‌گیرند و بین ۳ روز تا یک هفته هم برای آشنا شدن زندگی در شرایط سخت در بیابان چادر خواهند زد.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه