اخبار داغ

نجات یافتن ۹ دریانورد هرمزگانی گرفتار در طوفان

نجات یافتن ۹ دریانورد هرمزگانی گرفتار در طوفان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان۹ نفر دریانورد شناورهای به گل نشسته در پی طوفان شدید در بندرعباس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اله مراد عفیفی پور ،مدیر کل بنادر و دریانوردی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:به دنبال دریافت پیام اضطرار شناورهای به گل نشسته در ساحل شهر بندرعباس با مرکز هماهنگی جستجو ونجات دریایی هرمزگان(MRCC) تیمی متشکل از اداره کل بنادر و دریانوردی، آتش نشانی شهرداری بندرعباس و اورژانس در محل حاضر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی افزود: با انجام موفقیت آمیز عملیات به موقع تیم امداد خشکی و دریایی، هفت نفر خدمه شناورهای یدک کش “اطلس” در موقعیت غرب بندر شهید حقانی و دو نفر از خدمه شناور صیادی “لیان” در موقعیت غرب بندر صیادی پشت شهر بندرعباس نجات یافتند و هم اکنون در سلامت کامل هستند.

,

عفیفی پور تصریح کرد: با توجه به هشدارهای مکرر نسبت به وقوع طوفان دریایی و اعلام پی در پی مبنی بر عدم تردد و ایمن سازی شناورهای در موقعیت لنگرگاه، به گل نشستن این شناورها در اثر بی توجهی به هشدارها، اخطاریه ها و مکاتبات در خصوص آمادگی شرایط اضطرار، در محدوده دریایی بنادر مرکزی هرمزگان، رخ داده است.

,

لازم به ذکر است، از نخستین ساعات بامداد امروز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۹۷، خلیج فارس و تنگه هرمز با یکی از شدیدترین طوفان های زمستانی همراه با بارش باران ورعدوبرق مواجه شده است؛ بر همین اساس، بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم، هرمز، لارک و اسکله های گردشگری قشم در مرکز استان، همچنین بنادر چارک، آفتاب و کیش در غرب استان تا زمان مساعد شدن آب و هوا تعطیل شده اند و تنها بنادر پل و لافت برای ترابری مسافران دریایی و خودروهای آنها فعال است.

,

بر اساس اطلاعیه های هوشناسی، سرعت بادهای شمال غربی تا جنوب غربی در مناطق بحرانی به فراتر از ۴۰ نات و ارتفاع موج به بیش از ۳ متر خواهد رسید. این طوفان تا بامداد فردا (روز چهارشنبه)، تمامی مناطق و بنادر خلیج فارس و بخصوص تنگه هرمز و همچنین مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بعد از فروکش نمودن بادهای شدید جنوب شرقی و بارندگ

,
,

ی شدید، فاز اصلی طوفان با بادهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی، فاز اصلی طوفان در حال حرکت و تثبیت در تنگه هرمز و بخصوص در بنادر مرکزی و غربی هرمزگان است.

,

در ساعات پیش رو، با تلاطم شدید دریا و عدم ایمنی سفر در این مناطق بخصوص در محدوده دریایی کیش، چارک، آفتاب، هندورابی، لاوان، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، فارور، قشم، بندرعباس، هرمز، لارک و سیری و همچنین تمامی مسیرهای منتهی به بنادر کشورهای جنوبی و غرب دریای عمان، مواجه خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه