اخبار داغ

وزیر امور مهاجران لبنان مطرح کرد

بررسی حضور وزرای نزدیک به حزب الله در کابینه و تشریح برنامه‌های دولت جدید لبنان

بررسی حضور وزرای نزدیک به حزب الله در کابینه و تشریح برنامه‌های دولت جدید لبنان
غسان عطاء الله ضمن تشریح اولویت ها و برنامه های کابینه جدید لبنان، اظهارات اخیر مقام های آمریکایی و رژیم صهیونیستی علیه حزب الله را محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قدس آنلاین، پس از ماه ها کش و قوس و رایزنی‌های طولانی مدت میان احزاب و تشکل های مختلف لبنان، بلاخره کابینه جدید این کشور با حضور ۳۰ وزیر به ریاست سعد الحریری تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در کابینه جدید لبنان ۶ وزیر از جریان المستقبل، ۱۱ وزیر از جریان ملی آزاد، ۳ وزیر از حزب الله، ۳ وزیر از جنبش امل، ۴ وزیر از حزب القوات اللبنانیة»، ۲ وزیر از «حزب سوسیالیست ترقی خواه» و ۱ وزیر از «جریان المرده» حضور دارند؛ علاوه براین برای اولین بار در تاریخ لبنان سه وزیر زن نیز در کابینه حضور یافته اند.
,
 
,
کابینه جدید لبنان در حالی تشکیل شده است که این کشور با مشکلات متعددی اعم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، روابط خارجی، پناهجویان و ... روبه رو است.
,
 
,
حضور ۳ وزیر از حزب الله نیز واکنش رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا را به دنبال داشت؛ به گونه‌ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را سیطره حزب الله و به تبع آن ایران بر لبنان دانست و وزیر خزانه داری آمریکا نیز با تهدید دولت و موسسات لبنانی برای عدم همکاری با حزب الله اعلام کرد که وزارتخانه هایی که اعضای حزب الله متصدی آن هستند را تحریم خواهد کرد.
,
 
,
در این راستا، "غسان عطاء الله" وزیر امور مهاجران لبنان در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در ارتباط با اولویت های دولت جدید این کشور و برنامه های آن برای تحقق این اولویت ها گفت: اولویت دولت جدید لبنان در وهله اول حل مشکلات مرتبط با پناهندگی و پناهجویان، مشکلات اقتصادی و معضل فساد است.
,
 
,
غسان عطاء الله افزود: برای تحقق این اولویت ها و آنچه در بیانیه وزرا آمده است به صورت شبانه روز تلاش خواهیم کرد تا به اعتماد مردم پاسخ بگوئیم و آنها شیوه جدیدی را از موسسات دولت در حل مشکلات شاهد خواهند بود.
,
 
,
وزیر امور مهاجران لبنان با اشاره به اینکه یکی از پرونده ها و معضلات مهم این کشور موضوع آوارگان و اردوگاه‌های آنهاست، تصریح کرد: دولت جدید اهمیت ویژه ای برای پرونده آوارگان قائل خواهد بود، به ویژه آنکه این‌بار یک وزیر نیز برای رسیدگی به امور آنها تعیین شده است؛ وزیر امور پناهجویان و آوارگان با مسئولان سوری دیدار خواهد کرد تا برنامه روشن و مشخصی را برای حل این معضل در سریع ترین زمان ممکن تدوین کنند .
,
 
,
وی در ارتباط با میزان هماهنگی و تفاهم میان وزرای جدید لبنان که از احزاب مختلف انتخاب شده اند، گفت: تمام وزرا اتفاق نظر دارند که باید با هماهنگی یکدیگر برای حل مشکلات کشور تلاش کنند و هر کدام از وزرا باید دیدگاهی اصلاحی داشته باشد تا مشکلات و فساد موجود در وزارتخانه تحت امر خود را ریشه کن کند و چنانچه وزیری تلاش نکند، او و حزبش زیان خواهد دید؛ برای همگان بهتر است که اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و تمام توجه خود را به مسئولیت هایشان معطوف کنند.
,
 
,
غسان عطاء الله افزود: فضای مثبتی که امروز با تشکیل کابینه در لبنان شکل گرفته ادامه خواهد داشت؛ چرا که این فضای مثبت در روابط رئیس جمهور و نخست وزیر نیز وجود دارد و این چیزی است که وحدت میان وزرا را تقویت و تحکیم می بخشد.
,
 
,
این وزیر لبنانی با تاکید براینکه در مرحله پیش رو روابط لبنان با سوریه بیش از پیش تقویت خواهد شد، توضیح داد: مسئولان جدید لبنان دیدارهایی را با مسئولان دولت سوریه انجام خواهند داد و تمهیداتی نیز برای دیدار سعد الحریری نخست وزیر لبنان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه صورت خواهد گرفت.
,
 
,
وی با اشاره به حضور سه وزیر از حزب الله در کابینه و واکنش نتانیاهو به این موضوع گفت: این اولین باری نیست که نمایندگان حزب الله در دولت لبنان حضور دارند و حضور سه وزیر از حزب الله در کابینه به هیچ وجه به مفهوم سیطره آن بر لبنان نیست؛ لبنان از گروه ها، تشکل ها و احزاب مختلف تشکیل شده و تمام احزاب با هر دیدگاهی که باشند می توانند در امور کشور مشارکت داشته باشند؛ کابینه لبنان همواره به صورت توافقی تشکیل می شود و تمام وزرا برای حل مشکلات کشور تلاش خواهند کرد.
,
 
,
غسان عطاء الله در ادامه به سیاست های توسعه طلبانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که وزیر خارجه لبنان مانند گذشته سیاست های لازم را برای مقابله با سیاست های این رژیم اتخاذ خواهد کرد.
,
 
,
وزیر امور مهاجران لبنان ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا و تهدید دولت و موسسات لبنانی برای عدم همکاری با وزرای حزب الله گفت: اینگونه اظهارات به هیچ وجه قابل قبول نیست و هیچکس نمی تواند دولت لبنان را به انجام و یا عدم انجام کاری تهدید کند؛ دولت لبنان دولتی یکپارچه و متحد است و هر تصمیمی که اتخاذ می کند برای تمام طرف ها اعم از داخلی و خارجی الزام آور است.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: هیچ کس از جمله آمریکا حق ندارد که بگوید که با برخی از وزرا همکاری کنیم و با برخی دیگر نه؛ اینگونه اظهارات، صرفا جنبه سیاسی دارد و عملیاتی نخواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه