اخبار داغ

روحانی پنجشنبه عازم سوچی می‌شود

روحانی پنجشنبه عازم سوچی می‌شود
معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور روز پنجشنبه ۲۵ بهمن به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» و با هدف شرکت در نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه، عازم روسیه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام اینکه رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۷ به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می شود.، گفت: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پرویز اسماعیلی افزود: روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.
,
 
,
به گفته وی، علاوه بر نشست سه جانبه با موضوع سوریه؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه ای نیز با همتایان روسی و ترکیه ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارشها از روند اجرای توافقات فیمابین مورد بررسی قرار می گیرد.
,
اسماعیلی افزود: رئیس جمهور را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی از جمله برخی وزرای کابینه همراهی می کنند.
,
 
,
لازم به ذکر است که روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۶ و در شهر سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله نشست هایی در فروردین ماه ۹۷ در آنکارا، شهریورماه ۹۷ در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، انجامیده است.
,
 
,
روسای جمهوری سه کشور پیوسته در نشست های مشترک، بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین گفتگوهای سوری - سوری و حاکمیت اراده مردم این کشور بدون دخالت خارجی تأکید کرده اند.
,
 
,
از زمان تشکیل روند آستانه تاکنون، سه کشور نقش موثر و بی بدیلی در مسیر حل و فصل سیاسی یکی از پیچیده ترین معضلات منطقه ای ایفا کرده اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه