اخبار داغ

معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

پذیرش حوزه های علمیه در سراسر کشور آغاز شد

پذیرش حوزه های علمیه در سراسر کشور آغاز شد
معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه در دو مرحله خواهد بود ،مرحله اول از 24 بهمن‌ماه الی 27 اسفندماه امسال و مرحله دوم از 17 الی 22 فروردین سال 98 می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد صبح امروز در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 1398-99 با اشاره به برنامه های حوزه های علمیه برای کیفی سازی اظهار داشت: امسال پذیرش در دو مرحله انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط برای شرکت در آزمون ورودی ثبت‌نام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,


وی ادامه داد: التزام به ولایت فقیه و نظام در کنار تابیعت ایرانی و همچنین برخورداری از سلامت جسمانی را از جمله مواردی عنوان کرد که باید دواطلبان داشته باشند.

,
,


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: حافظین قرآن و حافظین نهج‌البلاغه و همچنین رتبه‌های برتر علمی کشوری از امتیازاتی است که داوطلبان دارای این موارد می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند.

,
,


معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان داشت: امروز حوزه های علمیه شرایط حساسی را سپری می کنند به طوری که تمامی توطئه ها علیه دین و اسلام است و در این فضا نیازمند ورود و حراست دین از سوی طلاب و روحانیون هستیم.

,
,


وی خاطر نشان کرد: با وجود این که کشور به طلاب بیشتری احتیاج دارد اما با این حال کیفی گزینی و بومی بودن ازجمله مواردی است که در گزینش‌ها رعایت می شود.

,
,


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد در خصوص زمان آغاز پذیرش نیز گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه در دو مرحله خواهد بود مرحله اول از 24 بهمن‌ماه الی 27 اسفندماه امسال و مرحله دوم از 17 الی 22 فروردین سال 98 می باشد.

,
,


وی ادامه داد:  متقاضیان از سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند در آزمون شرکت کنند و در این میان بیشترین پذیرش از مقطع سیکل است.

,
,


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: برخلاف دیدگاه هایی که برخی از افراد در جامعه نسبت به حوزه دارند ، حوزه و طلبه گی جای سختی و مشقت است و دروس حوزوی شرایط خاصی دارد که هر کسی نمی تواند آن را به عمل بیاورد.
وی ادامه داد:حوزه باید از دین صیانت کند و در این مسیر نیاز به سربازانی دارد که با توجه به نیازهای زمان حرکت کنند.

,
,
,


معاون آموزش حوزه‌های علمیه به شناسایی عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: نزدیک به 280 رشته و گرایش شناسایی شده که باید برنامه‌ریزی و جانمایی آن‌ها صورت بگیرد.

,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه