اخبار داغ

معاون اداری و مالی وزارت علوم:

کاهش وابستگی دانشگاه ها به منابع دولتی از سیاست های وزارت علوم است

کاهش وابستگی دانشگاه ها به منابع دولتی از سیاست های وزارت علوم است
معاون اداری و مالی وزارت علوم در کمیسیون دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: ایجاد بسترهای جدید درآمد زایی یکی از ضرورت های امروز دانشگاه ها است. کاهش وابستگی به بودجه دولتی و حرکت به سمت ایجاد منابع مالی جدید و پایدار، یکی از سیاست های وزارت علوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ کمیسیون دائمی دانشگاه خلیج فارس با حضور محمد تقی نظر پور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سعید رستگار مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت علوم، رضایی معاون مرکز هیات های امناء و هیات های ممیزه وزارت علوم و سایر اعضاء برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

, ,

نظرپور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص راهکارهای چگونگی افزایش منابع مالی دانشگاه ها و تخصیص بهینه منابع گفت: ایجاد بسترهای جدید درآمد زایی یکی از ضرورت های امروز دانشگاه ها است. استفاده از ظرفیت خیرین باید به عنوان یک فرصت جدید برای داشتن منابع مالی پایدار مورد توجه قرار گیرد. کاهش وابستگی به بودجه دولتی و حرکت به سمت ایجاد منابع مالی جدید و پایدار، یکی از سیاست های وزارت علوم است.

, .,

معاون اداری و مالی وزارت علوم افزود: دانشگاه ها با استفاده صرف از بودجه های دولتی نمی توانند براحتی روی پای خود بایستند و درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها باید متنوع و در حوزه پژوهش نیز این درآمدزایی بخوبی فعال شود.

, .,

, ,

محمد تقی نظرپور اظهار داشت: اکنون در حوزه اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چگونگی افزایش درآمدها، متنوع سازی منابع مالی، نحوه تخصیص بهینه منابع به شکل مناسب در داخل دانشگاه ها و مدیریت آنها و اینکه دانشگاه چگونه با امکانات موجود علاوه بر حفظ استقلال سازمانی از پس مسئولیت اجتماعی خود برآیند، از چالش های اصلی محسوب می شود.

,

وی بیان کرد: بحث مادی نباید دانشگاه ها را از مسئولیت اجتماعی خود باز دارد و در این شرایط اقتصادی نباید کاری انجام گیرد که بعد نتوان بدرستی آن را هدایت کرد.

, .,

نظرپور گفت: در این ارتباط کارگروه های متعددی تشکیل شده که شامل جهت گیری برای افزایش درآمدهای پژوهش و فناوری به جای درآمدآموزشی، استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، راهکار استفاده از ظرفیت خیران و تنوع بخشی و ایجاد منابع پایدار درآمدی است.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه